Inlägg från: cloudberry79 |Visa alla inlägg
  • cloudberry79

Ni som födde förtidigt...

Fick mycket sammandragningar tidigt, så det var inte så dramatiskt. Låg inlagd i tio dagar innan det inte gick att stoppa längre, då var man ändå lite förberedd på att det var på gång. Hade SD från vecka 22, sonen är född i vecka 28.

Skillz that Killz 10k+
  • cloudberry79
    katten Gustavh skrev 2008-08-14 11:02:20 följande:
    hade haft sd sedan v 20 och i v 24 la dom in mig på sjukhus i sängläge. då var jag stäng 3mm bara.fick kortiosionsprutor och bricanyl för att stoppa sd.i omgångar fick jag troccil dropp också för att stoppa upp värkarbetet.under tiden jag låg där så hann jag öppna mig.så när själva förlossninegn sedan satte igång så var jag öppen 3 cm.låg i säng i 4 veckor innan det sedan inte gick att stoppa mera.hon föddes i v 28+6 1370grhon fick ligga i kuvös i en vecka sedan varmbädd i 2 veckor.sammanlagt var vi på neo i 5 veckor.på fredagskvällen hade jag ont fick bricanyl och detta fortsatte hela natten.på morgonen gjordes en koll och då var det bara 3 cm.läkrana trodde att jag fått en urinvägsinf. som att jag hade ont i  korsryggen.under fm blev det mycket värre. kunde inte lunch pga att det gjorde så ont. först kl 14 gjordes en ny koll då var jag öppen 10 cm. dom satte värkstoppande medecin för att maken skulle hinna komma. sedan är hon född kl 17.50.
    Oj vad snabbt ni fick komma hem! Vad skönt!!
    Skillz that Killz 10k+
Svar på tråden Ni som födde förtidigt...