• MammasälskadeMinna

Ni som födde förtidigt...

hur satte forlossningen igång?

• Svar på tråden Ni som födde förtidigt...
  • Perry the Platypus

Hade iiiiinga förkänngar whatsoever. Vattnet gick när jag var uppe på toa på natten kl 2. En halvtimme senare kom värkarna med full kraft och 06.55 kom han ut med klocka.

♥ (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ Candalapeia. ♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯) ♥
  • Perry the Platypus

Han dök förresten upp i v 33+3.

• MammasälskadeMinna
    Perry the Platypus skrev 2008-08-11 21:37:30 följande:
    Han dök förresten upp i v 33+3.
    Låg ditt barn i kuvös då?
  • Perry the Platypus

Nej, endast värmebädd. Han behövde heler ingen andningshjälp. Allt gick väldigt bra; vi behövde vara kvar på neonatalavdelningen i 18 dagar men det var mest för att se til att han ammade bra innan de släppte hem oss.

• Perry the Platypus

(Jag KAN stava; men min dator äter dubbelbokstäver. )

• Tummen

Med min första dotter gick bara helt plötsligt vattnet, var då i v.28.

• MammasälskadeMinna
    Tummen skrev 2008-08-11 21:41:47 följande:
    Med min första dotter gick bara helt plötsligt vattnet, var då i v.28.
    Kom det mycket vatten då? Alltså om allt kom på en gång?
  • Tummen

Det kom mycket vatten. Nu i efterhand kan jag säga att det kändes precis som när vattnet gick med min andra dotter, och det var i v. 38+3.
    Jag låg inne på förlossningen i tre veckor innan hon föddes med kejsarsnitt i v.31+1. Det bildas ju tack och lov nytt vatten hela tiden så hon mådde ok inne i magen. Men tillslut kunde dom inte stoppa värkarna längre o eftersom hon låg i säte blev det kejsarsnitt.

• gbg74

För min del knäppte det till i magen, sen kom värkarna på en gång. En halvtimme senare var Einar ute. Jag hade inte haft några känningar innan. Han är född i v 35+2.

• MuminMy

min son är född i vecka 36, vaknade av "sammandragningar" som var förvånansvärt täta insåg efter nån timme att det nog inte var "sammandragningar" den här gången, 3 timmar senare föddes han. Fick 10/10 i poäng men det var lite dramatiskt ett tag...

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden Ni som födde förtidigt...