Inlägg från: Basses mamma |Visa alla inlägg
  • Basses mamma

många smultronmärken

Hejsan! Min son har likadant, MÅnga smultronmärken, över hela kroppen. Fick ju oxå höra att det är vanligare hos prematurer, men att få så många kan ju inte vara vanligt. Därför kul (ursäkta uttrycket) att hör att det finns fler. Jag har också läst att en teori är att det beror på att celler lossnat från moderkakan och sedan växt fast på fostret. Läste oxå att de kan växa på inre organ och att barn som har fler än tre märken bör undersökas med ultraljud för att se så att det inte växer på något olämpligt ställe. Men detta är inget som vi blivit informerade om, har ni det? Ska iaf till vår barnläkare den 20:e och då tänker jag ta upp detta. Innan jag läste det var inte jag heller orolig, de försvinner ju oftast efter några år, men nu oroar jag mig att han ska ha något på inre organ...

• Basses mamma

Hej! Jovisst, det kan jag göra! Var lika för mig, jag hade blödningar från moderkakan under i princip hela graviditeten, så den teorin låter ju inte helt orimlig. Var inte min mening att göra dig orolig! Är förmodligen ingen fara, men jag läser väl för mycket på internet, dr kommer säkert sucka åt mig... Ska som sagt dit på onsdag så jag återkommer med svaret!

Svar på tråden många smultronmärken