• maribel

flera som känner likdant va inet rädd från förlossning första barnet ,men nu vill jag nästan inte tänka på det.

Hade hemsk förlossning med nr1 och var dålig länge efteråt då jag blev mycket sydd och bröt svanskotan. Nu är jag rädd när det börjar närma sig igen, har bett om samtal med förlossningsläk och så försöker jag att inte tänka på det, det är ju på nå´t sätt oundvikligt.

• maribel

Jag ska ha i nov och har jättesvårt att bestämma om jag ska kräva snitt den här gången eller inte. Läk sa att det behöver inte gå lika illa 2 gången men man kan aldrig veta. Jag har fått remiss till aurora men jag är ju inte "förlossningsrädd" jag vill bara inte att det som hände ska upprepas igen. Det funkar inte och vara jätteorörlig och dålig hemma när man den här gången också redan hae ett barn.

jag24- hur gammalt är ditt första barn. När ska du ha nr2

• maribel

kramis79- exakt det där med svanskotan är jag rädd för, man var ju totalt invalid och hade jättevärk. Kunde inte göra någonting på länge och då var man själv. Har också en 2 åring hemma och bf 24/11. Läk och bm säger att man har svårt att röra sig efter snitt och att det är bättre med vaginal förlossning men det är ju inte våra erfarenheter för vi hade ju ännu svårare att röra oss. Men det är ett jättesvårt beslut att ta om snitt eller ej. Jag har krävt att få göra ett tillväxt ul och kommer kräva snitt om det är en stor bebbe igen. (den ligger i nuläget på 12% över normalvikt) så det verkar ju bli samma historia igen.

Ska du på aurorasamtal?

• maribel

Har varit på Aurora och fick träffa en ganska dålig bm. Hon insisterade på vaginal förlossning och rekommenderade boken "våga föda" och profylax men jag vågar FÖDA men jag vill inte SPRICKA. Ska tillbaka och träffa henne igen, fick iallafall igenom ett tillväxt ul v.36. Min läk sa däremot att det är stor chans att barn 2 väger ännu mer särskilt då det är en pojke och att jag får samma besvär igen med svanskotan och att de spricker.Men varför kan inte bm säga samma.

Svar på tråden flera som känner likdant va inet rädd från förlossning första barnet ,men nu vill jag nästan inte tänka på det.