Från vilken ålder minns barn?
Spartacus skrev 2008-08-08 12:29:03 följande:
ska lägga till, jag tror INTE på att ungar minns något från före 4-5 årsåldern, då rör det sig nog snarare om minnen som blivit upprepade av föräldrar genom foton och prat... sånt snappar dom snabbt upp!Jag har många starka minnen från när jag i 2-årsåldern som mina föräldrar inte berättat för mig och som jag heller inte sett på bild. Jag minns händelser och till och med meningar folk sagt när jag var liten. Tex på mitt första dagis (som jag förövrigt slutade på då jag fick ett syskon vid 2½ år) så minns jag många händelser osv. Tex när jag hade hicka och fick sitta och äta knäckebröd ( ), eller när vi hade vila och en liten pojke bajsade på sig, när jag cyklade över en flickas fot och fröken frågade mig om det var med flit (vadå "flit"? Hade inte en aning om vad det ordet betydde, så jag svarade ja på den frågan minns jag )mm... Har många minnen därifrån och även hemifrån. Minns när jag busringde och en gubbe svarade och jag berättade att jag fått en lillasyster (jag var då 2½ år som sagt).
Märker på min son som är 4 år att han ibland pratar om händelser som jag helt har glömt bort som hände när han var i 2-årsåldern.
Så...nej. Det stämmer inte att barn inte minns nåt från så liten ålder!