• Piaf

Från vilken ålder minns barn?

Mina tioåringar och min femåring minns jättemycket sedan de var runt två. Jag blir lika förvånad varenda gång de säger något om DÅ-tid, som man knappt själv kommer ihåg.

Pay it forward
  • Piaf
    Spartacus skrev 2008-08-08 12:27:44 följande:
    minns du när du var 2,5? där har du svaret jag minns tidigast från 6-7årsåldern, men ibland dyker dofter upp som jag minns, och tydligen så stannar doftminnena kvar tidigare!
    Ooo ja, visst gör jag det. Jag minns en hel del från det området vi flyttade från när jag var tre år. Har berättat saker som mina föräldrar inte minns, förrens jag berättat dem då

Men min fyra år äldre syster minns knappt någonting från våran barndom, så det där är säkert som med allt annat, olika från person till person.
    Pay it forward
  • Piaf
    Spartacus skrev 2008-08-08 12:29:03 följande:
    ska lägga till, jag tror INTE på att ungar minns något från före 4-5 årsåldern, då rör det sig nog snarare om minnen som blivit upprepade av föräldrar genom foton och prat... sånt snappar dom snabbt upp!
    Men du har jättefel där. JAG mindes saker och mina barn berättar från tillfälle till annat om saker från förr som både min sambo och jag inte minns. Men som blir klart efter att de berättat.
    Pay it forward
Svar på tråden Från vilken ålder minns barn?