Inlägg från: morlin01 |Visa alla inlägg
  • morlin01

Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten

Hejsan! Jag har en prematur som är född i vecka 27 och jag tycker att det låter som väldigt intressant med en föräldragrupp. Kan säkert dra ihop de som låg på 56an samtidigt som vi gjorde också. Bra initiativ

• morlin01
    Svar på #2
    Idag är Alexandra 7 månader (född 10 januari) och har vuxit ikapp normalfödda barn, så hon börjar bli en stor tjej vid det här laget. Hon mår jättebra och verkar inte fått några men. Svårt dock att se det redan. Hur går det för er då? Hur gammalt är ditt barn? Hur länge låg ni på 56an och när? Vem hade ni som PAB och PAS samt barnläkare? Tusen frågor =)
  • morlin01
    Svar på #4
    Jag känner igen det där med att alla andra får åka hem, men en underbar känsla när man åker därifrån sen. Vi hade också Ingrid, eller hade ska jag väl inte säga, vi har henne fortfarande, tack och lov för det. Ingen kan mäta sig med henne när det kommer till att förklara saker, även om alla är duktiga. Sen hade vi Kikki som PAB och Ulrika som PAS. Vi låg på blå sida. Ni slapp iallafall besöksförbudet va? Vi fick inte ta in någon så ingen såg Alexandra de första månaderna. Jättejobbigt eftersom min sambo var tvungen att åka ned till ängelholm av och till med jobbet. Då var det jobbigt att vara så isolerad.
  • morlin01
    Svar på #6
    Många saker kan göra att man kommer på fel fot med personalen när man är i ett så utlämnat läge. Jag var nöjd med de flesta i personalen även om man tycker mer om vissa än andra såklart. Och visst hade jag mina duster med nästan alla.

Dom tror att det var en kombination av att jag tjuvöppnat mig och hade en infektion. Hinnblåsan höll på att komma ut hemma, så vi åkte till sjukhuset. Då var jag i vecka 26 och skulle ha skickats till Umeå. Dom vågade dock inte det eftersom jag var 6.5cm öppen redan. Dom försökte därför stoppa allt i sunderbyn och jag hade strängt sängläge med bäcken tills alexandra kom med akutsnitt eftersom hon kom med fötterna först. Eftersom hon var väldigt frisk för att vara extremprematur fick vi stanna i sunderbyn fast vi egentligen skulle till Umeå.

Vad hände dig?

jag har också några jag kan fråga. Men vart ska vi isåfall träffas?
  • morlin01
    Svar på #8
    Oj då, vilken resa ni måste ha haft. Det tar ett tag att bearbeta sådant. Själv är jag inte riktigt klar med det. Har väl ganska precis börjat, nu när allt börjar lägga sig. Vi hade också en ganska lång och komplex historia som jag förkortade några aningar.

Hm, vi skulle kunna träffas hos mig någon gång och kanske laga lite middag eller så, för vi är i full färd att flytta till Sävastön, så det är ju lite mittemellan..? Fast vi flyttar inte in förrän i mitten av september. Men vart var det du bodde?
  • morlin01

Vart man bor spelar nog ingen roll. Man kan ju samåka om man är fler från samma ställe. Man kan ju också ta en fika någon gång, men vart det blir är kanske beroende på hur rädda alla är för infektioner? Vi har kommit över rädslan för baciller i det stora hela, men håller oss från förkylda dagisbarn om vi kan. Fast vi är ofta ute och fikar med kompisar och så.

• morlin01
    Svar på #12
    Absolut. Det låter som en bra idé. När passar det för dig? Och vart?
  • morlin01

jamen det blir fin fint det. Passar Onsdag för dig?

• morlin01
    Svar på #16
    Det låter ju jättebra. Jag har 2 stycken som jag är rätt säkra på att de vill vara med, men den ena fick bara 5 veckor för tidigt. Den andra fick i vecka 27 som jag, fast tvillingar. Viken tid passar?
  • morlin01

Jajjomen, det passar bra det. Vi är dock lute sega i starten och alex sover till ca 09.00, men vid 10.00 - 10.30 kan vi nog vara på gång

Svar på tråden Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten