• lilja26

Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten

Hejsan

Jag tycker att det är jätte synd att det inte finns nån föräldra grupp i Norbotten för oss prematur föräldrar. Och det finns så många frågor, tankar osv man har som prematur förälder, som man kanske inte skulle ha annars.

Så nu tycker jag att det är dags att bilda en föräldra grupp för oss som är föräldrar till prematurhjältar. Så det hade varit jätte roligt om man hade kunnat träffas nån gång i månaden. Prata,byta erfarenheter och ge varandra stöd. Och framför allt kanske bilda ett forum här på föräldra liv, eftersom Norrbotten är ganska stort..
    Hoppas att det finns fler som vill ha någon att dela erfarenheter med, eller bara prata lite vardag.

mvh Marie (Luleå)

• Svar på tråden Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten
  • lilja26

Hejsan Morlin01. Jag kan nog också dra ihop några från 56:an tiden. Hur mår din prematur hjälte då? Hur gammal är han/hon idag?

• lilja26

Jo, det går bra. Elias är 5 månder, men han är lika stor som en nyfödd. Vi låg nere i Umeå 9 veckor och den 23/4 fick vi äntligen fara till sunderbyn. Och den 8/7 blev vi utskriven. Kändes som om det aldrig skulle ske. Alla fick fara hem förutom jag, Så kändes det. Vi hade Maud Larsson som PAS och Gunlög Johansson som PAB. Och som Elias barnläkare krävde jag att få Ingrid Winbo. Efter som hon har jobbat nere i Umeå en gång i tiden kändes det tryggt.

Vem hade ni?

• lilja26

Nä vi hade inte besöksförbud. men vi hade faktiskt ingen på besök förren på slutet. Och det tog säker nån vecka innan nån fick hålla han när han kom hem. Har aldrig varit rädd för bakterier, men när man var på lassa så blev man det. Alla förmaningar om att tvätta händerna. Inte gå med Elias i huvudentren pga av bakterier och sjuka människor.

Men då är det ännu värre nere i Umeå. Där fick vi ett rött A4 hur man skulle skötta hygienen.Och eftersom Elias var så liten blev det nog ännu mer nogrant. Tycker Ulrika är helt fantastisk, om jag ska vara ärlig gillade jag inte Kikki speciellt mycke.Det hände en sak precis när jag hade kommit till sunderbyn som kikki var innvolverad i. Sen så stämnde nog aldrig personkemin efter det. Men vad hände med dig? Hur satte det igång?

påtal om att dra ihop folk till en träff. har nog ett 5 mammor som jag har tänkt höra med. Sen får man se vilka som har intresset.

• lilja26

Jag bor i en by som heter Börjelslandet ca 2 mil utanför luleå. Men jag kommer faktiskt från Boden från första början. Visst, det låter som en perfekt ide att laga lite mat och bara prata. Vi kan även var här nån gång, bort ju dock lite avsides.

• lilja26

Jag är inte så rädd för bakterier idag. Vi är då handlar med Elias, och fikar osv. Men som du säger snoriga dagis barn håller vi oss från. Men kanske vi ska träffas först och gå igenom och bestämma ett datum för första träffen och kolla hur många vi kan tänkas bli.

• lilja26

Ska vi ta det till veckan. Jag kan komma till Boden det är inga problem. Vart vi ska träffas? Ska vi ta en fika Hansson? För mig spelar det inte så stor roll vart. Har du nån ide?

• lilja26

Onsdag blir jätte bra, har dom större barnen på dagis då. Så det passar perfekt. Har redan pratat med två mammor i från Luleå i dag och dom var jätte inresserade av en föräldra grupp. Den en fick en pojke i v 29 och den andra fick en flicka i v 28. Så i morgon Ska jag ringa och prata med några andra.

• lilja26

Barnen är på dagis kl 9-14. Så allt mellan 9:30-13:30. Om det passar dig.

• lilja26

Men ska vi säga kl 11. Men vart? ska vi ta Hanssons eller har du nåt annat förslag?

Svar på tråden Föräldragrupp för prematur föräldrar i norrbotten