Hashrökning...
unclaf skrev 2008-08-07 13:56:14 följande:
Intressant det där.Den faktabakgrund jag har består i:*föreläsningar/fortbildning inom mitt yrke där bla ledande forskare samt fd narkomaner talat*en person i min absoluta närhet som arbetar aktivt med missbrukare (framförallt narkomaner, till viss del också med alkoholister)*kontakt med barn/ungdomar som lever i hemförhållanden med missburk av olika slag (både alkohol och andra droger)*kontakt med barn/ungdomar som fallit in i kriminallitet i samband med drogmissbruk*egen läsningvad är det för fakta du har som inte jag har? jag är mkt väl medveten om att åsikterna världen över går i sär gälladne hur skadligt exempelvis hasch är, det enda man kan göra är att aktivt välja vilken fakta man väljer att lita till. Men kom inte och påstå att jag inte är påläst utan "bara" har hört om att det är illa på omvägar!Det handlar då i regel aldrig om att personen känner personer som röker på lite då och då som de ÖVERVÄLDIGANDE FLESTA GÖR, utan om tunga missbrukare, kriminella och andra som nu sitter på heroin eller annat.