• Frango

För ung för att bli mamma ?

Jag tycker inte att man är tillräckligt mogen för att skaffa barn vid 18 års ålder.
    Vad har man hunnit med?
    Den ekonomiska tryggheten finns ju knappast vid 18 års ålder och man är faktiskt tonåring fortfarande.
    Det är meningen att man fortfarande ska ut och ha kul, resa, utbilda sig och skaffa sig en plattform att stå på innan ansvaret för ett litet barn kommer.

Visst klarar sig en 18åring med ett barn och jag tror säkerligen att barnet klarar sig också, kärleken över ett barn tvivlar jag inte på, men jag tror absolut inte att det är ett optimalt för mamman eller pappan.

• Frango

iubirea adevãratã skrev 2008-10-30 07:57:29 följande:

tonårstiden är konstruerad och inte naturlig, förr var man antingen barn eller vuxen, nu ska man vara tonåring och den tidne går typ bara ut på att vara ansvarslös och leka. Själv förstår jag inte alls poängen med det hela.
    Argumentet att tonårstiden är konstruerad och inte naturligt håller inte. Du ÄR tonåring tills du fyller 20 år. Det är ett steg i livet för att bli vuxen, man behöver pröva olika roller och sätt att vara på tillsammans med andra.
    Värderingar du har när du är 18 år oftast inte detsamma som när du är över 25 år.
  • Frango
    SaraHeleneBirgitta skrev 2008-10-30 20:17:30 följande:
    men måste man som 18 åring ut och festa, resa och leka livet?
    Något festande har jag aldrig skrivit om men att upptäcka livet utan barn i tonåren tror jag är jätte viktigt. Exempelvis att resa, ha kul och ej att förglömma ha tid att göra sina misstag utan att ha barn med i bilden för då är det ju lätt att dem blir lidande.
Svar på tråden För ung för att bli mamma ?