• linnsi

För ung för att bli mamma ?

Tycker ni det är för ungt att bli mamma när man är 18 ? Själv ser jag absolut inget problem med det . Men vad tycker ni ? Kramar

• Svar på tråden För ung för att bli mamma ?
  • Valkyriah

Beror helt på om man som 18-åring har en utbildning,fast inkomst,egen bostad och ett stabilt och haft en någorlunda lång och bra relation till sin partner.

Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Anonym (C)

Jag var 19 när jag blev gravid, hann fylla 20. Tycker det handlar mer om hur mogen man är än åldern. Vissa mognar ju aldrig fast de har flera barn, andra mognar direkt.

Handlar mkt om ekonomin också så att man klarar av att försörja sitt barn. Min sambo var äldre och hade fast jobb så vi klarade oss bra. Sen efter mammaledigheten fick jag jobb och har precis också skaffat mig min utb.
    Så visst går det om man vill och vågar.

• Anonym (mia)

Min mamma var 18 när hon fick mig. Det gick, men tusan vet om jag tyckte att hon var en så bra mor. Hon har fått barn när hon var äldre också och tycker nog att hon varit bättre mamma åt mina yngre syskon. Men alla är olika.

• Anonym

jag kan nog tycka att det är lite ungt, med tankte på att det kan finnas andra saker som man kanske vill/bör göra innan man skaffar barn.
    men sen finns det ju 18 åringar som är mogna och redo och allt går finnemang.

men det är viktigt att man inte uppoffrar ngt som man gärna vill göra i livet, och sen är det ju bra om man som ovan skriver har jobb, förhållande och ngnstans att bo..

Så tycker jag.

• Galenskap

Var 17 när jag blev gravid och 18 när min äldsta föddes.. fyller nu 27 och väntar 3e barnet vilken dag som helst

• stjärnmamman

Det beror inte på åldern utan hur man är som person..

man kan vara bra mamma som 18 28 o 38åring

dålig mamma i samma åldrar

• Anonym

Generellt tycker jag att man är för ung, men det finns alltid de som klarar det galant!

• Tettan

Vet inte, men jag kände mig också mogen när jag var arton. Tur nog skaffade jag inte barn då, för när jag var runt 23-24 kände jag mig inte alls mogen...

Mitt första barn fick jag när jag var 33, och de andra två när jag var 37. Men att få tvillingar när jag var 37 känns lite sent. Måste erkänna att orken tryter ibland...

• Anonym

ja jag anser att man är för ung. har precis blivit förälder själv och livet är inte detsamma längre och kommer aldrig att bli igen. man åsidosätter sig själv när man väljer att bli förälder och när man är 18 har man i regel inte hunnit göra så mycket själv ännu (knappt gått ut skolan)

tycker det är bättre att vänta några år, gå ut skolan, skaffa jobb å bostad etc. man är fortfarande ung mamma om man blir det vid 24-25 års ålder!

så tycker jag i alla fall!

• Anonym

Helt klart för ungt! Vad vet en 18-åring om livet? Lyssna på de äldre med mer erfarenhet! Det finns många saker som försvåras om man har barn. Varför inte lugna sig och skaffa barn 10 år senare med lite mer kött på benen och livserfarenhet? Helt vansinnigt att skaffa barn så ungt!

Svar på tråden För ung för att bli mamma ?