• Mumle

Hjälp!

Faster Ester: Håller med, det suger verkligen. Det jobbigaste är alla som måste informera en om att "det var så oplanerat" eller "det gick så fort" när dom är gravida. Man blir rejält nedtryckt i skorna alltså. Vill bara säga att det är MÅNGA som är i din situation. Du behöver inte känna skuld för att ditt fokus hamnat på bebis, när det inte blir nåt, tro sjutton att det gör det! Hamnade i en helveteskarusell med etiketten "sekundär barnlöshet" när vi inte kunde bli gravida med ett syskon till vår dotter. Vi kämpade i två år innan vi gav upp och blev gravida och fick en lillebror med hjälp av IVF. Jag kunde strypa alla som blev "oplanerat" gravida framför mina ögon. Man drar liksom in sig i sitt skal och orkar inte umgås med alla gravida när man känner sig ofruktsam. Nu är jag "botad" från den avundsjukan jag kände, men kan fortfarande känna ett sting av ilska när nån säger "han behöver ju bara vifta med kalsongerna så blir jag gravid." Du ska se att du blir gravid, på ett eller annat sätt. Med all den hjälp som står till buds idag kan de flesta bli föräldrar. Kram och lycka till.

Svar på tråden Hjälp!