• FasterEster

Hjälp!

Jag behöver hjälp..... Mina tankar har fastnat! Jag är helt fixerad av att bli gravid. Jag planerar mitt liv i 9 månaders cykler. Det genomsyrar allt jag gör. Jag har köpt babykläder, söta barntyger, stickmönster för bebisar. Om jag hade kunnat gömma det för min sambo hade jag redan köpt barnvagn också!
    Vi har försökt i 18 månader. Varit på utredning som visar att ingenting är fel. Har köpt en fertilitetsmonitor som visar ägglossning varje månad, men tyvärr.......
    De vänner jag umgås med blev alla gravida på första försöket eller av "misstag". Det suger verkligen!!!!! I vanliga fall tycker jag både om dem och deras barn, men idag känner jag mig bitter!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Hjälp!
  • ÖnskanS

FasterEster: Förstår hur du känner, det är jobbigt när man hamnar i en period där man bara kan tänka på bebisar men det inte vill sig... Har du provat att gå och prata med någon? Jag försöker att hitta på så mycket annat som möjligt att sysselsätta mig med, oftast fungerar det att man får en liten paus åt sina tankar... Hoppas det ordnar upp sig för dig snart och att du får ett +

• ConcreteAngel

Det är lätt att det blir så, att tankarna fastnar, efter 4 år så vet jag hur det känns.... tyvärr.
    Jag har egentligen inget bra tips utan vill bara säga att du inte är ensam.

• Mumle

Faster Ester: Håller med, det suger verkligen. Det jobbigaste är alla som måste informera en om att "det var så oplanerat" eller "det gick så fort" när dom är gravida. Man blir rejält nedtryckt i skorna alltså. Vill bara säga att det är MÅNGA som är i din situation. Du behöver inte känna skuld för att ditt fokus hamnat på bebis, när det inte blir nåt, tro sjutton att det gör det! Hamnade i en helveteskarusell med etiketten "sekundär barnlöshet" när vi inte kunde bli gravida med ett syskon till vår dotter. Vi kämpade i två år innan vi gav upp och blev gravida och fick en lillebror med hjälp av IVF. Jag kunde strypa alla som blev "oplanerat" gravida framför mina ögon. Man drar liksom in sig i sitt skal och orkar inte umgås med alla gravida när man känner sig ofruktsam. Nu är jag "botad" från den avundsjukan jag kände, men kan fortfarande känna ett sting av ilska när nån säger "han behöver ju bara vifta med kalsongerna så blir jag gravid." Du ska se att du blir gravid, på ett eller annat sätt. Med all den hjälp som står till buds idag kan de flesta bli föräldrar. Kram och lycka till.

Svar på tråden Hjälp!