• Strangely

behov av pepptalk :D Skiträdd.

hejsan alla :) Nu är jag i v.31 och det börjar sakta men säkert närma sig förlossning. Har inte varit så nervös eller rädd innan men nu har jag tyvärr blivit det.
    Jag är en person med fruktansvärt dåligt självförtroende när det gäller att prestera något, tror alltid att de värsta ska hända och inställd på att jag inte klarar det. Har även vaginism (slidkramp) som gör att musklerna spänns vid sex osv.. Barnnmorskan säger att detta inte påverkar förlossningen, vilket jag tror på. Hjälp, hur ska jag komma på andra tankar?

tacksam för svar. Mvh Nina

• Svar på tråden behov av pepptalk :D Skiträdd.
  • Strangely

tusen tack tjejer för alla bra ord! Jag är mycket lugnare :)

Måste bara fråga Neko, försvann din vaginism efter förlossningen? Vet precis vad du menar med "svid" det finns ju alltid där vid sex, så det är jag van vid.

• Strangely

okej :) Har bestämmt mig för att ta ryggbedövning, är det den effektivaste tycker ni?

• Strangely

Har haft mycket sammandragningar ibland 5-6ggr om dagen, men nu har det lugnat ner sig ordentligt. Ett tag trodde jag att förlossningen var på gång, bebis rörde sig inte lika mycket och vi ringde förlossningen och fick åka in. De gjorde en undersökning och konstaterade att barnet mådde bra och låg väldigt lång ner. Har ju kännt att det hickat i hela underlivet. haha! Men bebis verkar ha lagt sig mer uppåt nu. Jag hoppas att jag kommer få gå hela vägen ut. Är ju bara i v.31 Ska definitivt skriva ett förlossnings brev där det står precis som jag skrivit till er här inne. Så de vet om att jag är orolig och nervös. Det är viktigt för mig att de vet att jag har vaginism (slidkramp) bara att de vet det gör mig lugnare.. :)

• Strangely

jag tror inte man kan föreställa sig hur det är förens man själv upplevt det. Man får bara hoppas på att det går toppen helt enkelt :)

Svar på tråden behov av pepptalk :D Skiträdd.