NervVraket skrev 2008-08-12 13:55:49 följande:
Svar på #11Jag blev mobbad i 5 år jag hade ont i magen varje dag jag skulle till skolan, tillslut kändes det som om jag förtjänade att bli behandlad som skit... Jag kan säga ärligt att jag är nervös inför barnens skolgång men jag tänker positivt.Att nu när jag har haft denna erfarenhet kan jag själv lättare se ifall barnen skulle utsättas för sådant (även när dem inte berättar det) för det gjorde inte jag (jag berättade inte till mina föräldrar att jag blev mobbad.Så du kommer nog inte heller ha några problem med att känna på dig ifall något inte stämmer med dina barn i skolan om dem blir mobbade eller retade. Det är nog det ända positiva jag kan se med denna erfarenhet av flera års mobbning och sedan att jag är den jag är idag tack vare denna hemska erfarenhet.Och javisst jag skolkade men jag har läst upp allt igen på komvux, men jag tackar inte mina mobbare för ett ända skit och inte mina fröknar heller dem som tittade bort. Utan jag vet att WHAT COMES AROUND GOES AROUND...Dvs dem som mobbar har egna problem, och dem får egna barn nån gång i livet..Mitt liv har gått vidare..
Jag blev inte enbart mobbad av mina klasskamrater, utan också av lärare.. började redan på dagis, sen i lågstadiet sen började det i högstadiet igen..
Jag skolkade en massa också, så jag fick inte börja den linjen jag ville, ska börja plugga nu distans på komvux. Vill inte gå i skolan med andra.. Även fast jag flyttat ifrån min gamla komun..
Men jag skulle faktist vilja möta mina mobbare idag, visa dom att jag har allt det jag ville ha som de sa att jag inte skulle få. Undrar också hur dom har det idag, om de har det lika bra som jag..