BebisVagga skrev 2008-09-25 11:46:42 följande:
när blev era barn sjuka första gången efter att ni kommit hem!!!... jag träffar ofta vänner o så, men Gabriel verkar inte det minsta känslig för andra.. inte önnu iaf..
S fick komma hem den 17 januari i år. Har klarat sig utan att bli sjuk såhär långt. Men känns som att det nog snart är vår tur, i princip alla i närmaste familjen, farmor, mormor, morfar och moster, är superförkylda nu. Verkar vara någon slags dunderförkylning, som man blir däckad av och som tar jättelång tid att gå över. Den vill vi helst slippa!
Vi fick iaf åka till Hudiksvall och träffa en barnläkare. Han tyckte nog att vi var överreagerande föräldrar och att vi kommit dit i onödan. Lyssnade iaf på S och allt lät normalt. Som han uttryckte det "man får lov att bli andfådd när man anstränger sig"... Vi kände oss lite dumma... Men bättre åka en gång för mkt än en gång för lite. Nu vet vi iaf vad som räknas som "normalt" andfådd... Men han skrev i vilket fall ut Airomir, bra att ha om det skulle bli värre eller om han skulle bli förkyld. Vi har inte behövt använda den någonting hittills, men känns bra att veta att man har den utifall han skulle få svårt att andas.
Såg att ni diskuterade hur mkt den här tråden betytt när man var helt nybliven prematurförälder (och gör fortfarande). Jag vill bara säga till särskilt dig Morotsstavar att du betydde oerhört mkt för mig när jag blev inlagd på sjukhuset. Minns du skrev i min tråd där jag frågade om någon fött mkt för tidigt. Er historia var en stor anledning till att jag inte tappade hoppet under de jobbiga veckorna. Tack!