Jag vet inte om någon såg Om familj på Kunskapskanalen i måndags det handlade om för tidigt födda, har man inte sett kan man se programmet på www.kunskapskanalen.se
Angående disskusionen om vad som händer när det gått en tid med sin premis så är ju jag mitt uppe i det. Min son följde utvecklingen fin, fint fram tills han var 18 månader. Jag såg att jag hade en kille som åt bra, sov bra och var inte så orolig. Nu blir han 3 år i januari okorrigerat och först nu märker vi av men som han fått av sin tidiga födsel. Han har bla fått glasögon för att hans ögon tog skada av syrgasen, han hade syrgas ganska länge efter att han kom hem. Han har problem med lungorna och ska få steroider till vintern. Igår var han på hörselkontroll och han hör inte på tre frekvenser, inget som påverkar honom jättemycket dock. Han har problem med gången då han har stela muskler i ena benet och dessutom hypotonus. Ser man det nedskrivet kan man ju tänka att han fått massor med men av sin födsel men han är här. Han lever och han vet inget annat liv än det han har och han är ta mig f*n fantastisk. Jag ser ju tydligt hur lillebro börjar gå om honom, han är 14 månader. Lillebror är som en ständigt pågående kullerbytta, stark som en oxe... jag hoppas bara att min äldsta ska få känna sig som en storebror. Hoppas att han får gå i sin årskurs och lillebror i sin när de blir äldre. Alla premisar får ju inte men, min son är den enda i vår preamturgrupp som har fått men.