Inlägg från: MsBeauty |Visa alla inlägg
  • MsBeauty

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11

tror många blir väldigt självupptagna när de har ett litet premturbarn, de fokuserar helt på sig själv och barnet och tänker inte på att vara ödmjuka mot andra. Har jag upplevt..

Vart ligger tråden nånstans, har inte sett den här?

• MsBeauty

Finns en härinne som gjort mig upprörd också, men jag orkar inte bry mig om det längre. Det är ju "bara" på nätet, man får räkna med sånt tror jag. Tvivlar starkt på att hon skulle ha uttryckt sig så i verkligheten, så jag låter det passera.

• MsBeauty

Har precis sett den... oj vad jobbigt det var, trodde inte alls det skulle dra upp känslorna som jag gömt undan. Det var bra att man fick se honom nu när han är större, inte ofta man ser dem så stora. Men det var lite jobbigt, kan knappt se på våra egna bilder från den tiden..

• MsBeauty

Både jag och min man har varit lite förkylda, men sonen har sluppit det. Vi håller oss hemma från ÖF och liknande nu tills i vår faktiskt, jag vill inte riskera något. Han har ju inte varit sjuk än och vill dra ut på det så mycket som möjligt.

• MsBeauty

Jag undrar... Hur länge korrigerar man barnets ålder egentligen? Är det tills h*n är ikapp i mognaden eller har man nån "gräns"?

• MsBeauty

Och ännu en fråga... Min son har aldrig varit sjuk. Nu har han plötsligt fått utslag över hela kroppen och han kliar sig över bröstet, där prickarna är röda och irriterande. Jag som aldrig varit med om det förut, blir ju jätte nojig. Jag tänkte ringa och kolla vad det kan vara, men vem ska jag ringa?

Sjukvårdsupplysningen? BVC? (som inte vet nåt om prematurer) Hans läkare? (fastän vi är utskrivna sedan länge)

Är så orolig, även om det faktiskt inte är något allvarligt...

• MsBeauty

Molly i Skåne skrev 2008-09-18 23:36:23 följande:

Antagligen har du redan ringt...men det låter som antingen värmeutslag eller att han reagerat på något i stil med nytt tvätt eller sköljmedel...svårt. Hoppas allt går bra!!!Kram M
    Jag sitter i kö nu på sjukvårdsupplysningen. Vet inte om de är till nån hjälp dock, har aldrig ringt förut.
    Misstänkte också värmeutslag, det har han haft många gånger, men detta ser annorlunda ut. Jag har själv eksem och det liknar dem. Vi har inte bytt ut något (vare sig tvättmedel eller nåt annat) förutom att vi bytat från NAN 1 till NAN 2. Men det kan väl inte vara det? Hoppas de har några svar på svu.
  • MsBeauty

Har redan pratat med dem. Ohh, borde inte ha knappat in sonens person nummer när jag ringde. Vad dum jag är. Minns knappt vad jag sa *trött* men jag sa att han hade prickar och klåda ja, och jag frågade om det kunde vara NAN. De sa bara att jag skulle gå till BVC imorgon och låta dem titta på det.

• MsBeauty

Hon hade inte tid att ta emot honom på BCV Tidigast på måndag sa hon... Rodnaden har lagt sig lite nu, men prickarna är kvar och det är fortfarande lite irriterat. Hon sa bara att om hans allmäntillstånd blir sämre eller om han får feber, så får vi gå till barnakuten. Men han mår ju hur bra som helst, men jag vill ju ändå veta vad det är för nåt.

• MsBeauty

Jag gjorde det.. De syns inte lika bra på bild, men man ser att det är rött i alla fall. Han har fått nån knöl bakom örat också :S

Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11