Inlägg från: mammamys06 |Visa alla inlägg
  • mammamys06

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11

Kikar in här! Vår kille är född i v 28, vägde 1000 gram. Har en synnedsättning och har glasögon. Han är normalviktig och normallång, gick när han var 17 mån, han är adopterad så det hade antagligen varit samma sak vad gäller att lära sig gå även om han inte varit prematur då utvecklingen inte är den bästa på barnhem. Han mår toppen. Han har dock varit mycket sjuk, feberkramper och höll på att dö i maj i år, troligen pga att han är prematur. Men han är numera en mycket glad 2-åring som är frisk och välmående

• mammamys06
    Valters familj skrev 2008-10-23 09:23:23 följande:
    Mammamys06Låter som ni har en härlig 2åring hemma hos er!Fruktansvärt att ni höll på att förlora honom....men skönt att hör att han mår bra nu!Har ni fått mkt info eller sett bilder från när er kille va så liten?  På fre blir det vacc för hela vår lilla familj på bvc...Känns hemskt eg att vacc speciellt vår 2½ åring men det går ju över så fort...så det gäller att jag o mannen håller god min om vi får våra först!Lillan får nog vänta till sist...Solen skiner!!Madde
    Ja, han är underbar Liiiiite partisk är jag ju ja, det var fruktansvärt, nu ska han vaccineras mot influensa A eftersom det var det han höll på att dö av då.

Vi hade fått bilder och sjuksjournalspapper på honom....vi hade iofs bestämt oss redan innan vi pratade med en läkare som gick igenom hans journal med oss, vi kände direkt att han var vår son!

Vad är det ni ska vaccinera er för? Vi ska också vaccinera oss alla nästa onsdag, för influensa. Kram
  • mammamys06
    Basses mamma skrev 2008-10-23 11:18:53 följande:
    Måste bara visa vad jag såg när jag vände mig om när jag höll på att plocka av bordet imorse! Gissa om jag blev överraskad!  (Hoppas att det funkar med bilden nu, för jag vet inte annars hur man kopierar in den i en tråd...)
    Nämen villken SÖTNOS! hahaha, vilken hjälpreda du har! Kram
  • mammamys06

Har bokat influensavaccin för oss alla tre nu, känns så skönt. Pratade med infektionskliniken här idag och det var självklart att vår kille sågs som riskbarn eftersom han nästan dog av influensa tidigare i år. Och att vi ska vaccinera oss också var ju självklart

Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11