• Emmy K

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11

Grattis!!!

Tänk att mina småttingar närmar sig året. Det känns konstigt att börja planera födelsedagskalas (1½ månad kvar). Alla andra i familjen fyller på våren och sommaren. Tjejerna skulle också ha blivit vårbarn men blev vinterbarn istället. Det känns ju inte mindre konstigt när tjejerna är så små heller.

• Emmy K

Valters familj:
    Det går inte att skriva i din gästbok så jag skriver här.
    Tack så mycket... Jag lutade åt namnet Walter efter min käre hädangångne farfar. Nelia var bestämt sedan länge efter min mormors mor. Lilja däremot blev hastigt bestämt eftersom jag ville att hon skulle ha ett namn om hon inte skulle klara sig. Det kändes fel om hon dog utan ett namn och sedan komma på ett.

• Emmy K

Ledsen över att läsa om lilla Tilly, jättefint namn och påminner om Tille. Astridär på något vis romantiskt tycker jag.

• Emmy K

MsBeauty: Visst känns det konstigt. De blir så fort en del av familjen. Det känns som att de alltid har varit med oss. Hur går det för er lille kille?
    När ni fick se dem i kuvösen var de ju faktiskt små och du tyckte att de var stora. Tänk vad fort man anpassar sig.

• Emmy K

Vilket flin, han gillar att bada förstår jag. Går ni på babysim?

Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11