• Pilea

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11

Tjenixen!
    Länge sedan jag kikade in!

Vi har flyttat till hus i Haninge och Alve har börjat nytt dagis. Han har varit utan blöja sen i fredags, även på natten och det funkar kanon Han är så stolt nu när han kan kissa och baja på pottan eller i toan, här om dagen sa han "jag är en stor kille nu mamma" Kan inte fatta att min lilla räka blivit så stor! Ska på synkoll på St Eriks snart, standard koll.

Tyra blir 1år den 19:e, också stora damen. Hon kryper som bara den och reser sig mot möbler, men har inte börjat gå för egen maskin än. Hon är nästan ikapp Alve vad det gäller vikten, men Alve är ju en liten sparv också med sina ynka 10kg

Ha det!

• Pilea

Alve fick också RS i vintras, men då hade han inte fått synagis, det fick han bara första året. Han smittade systeryster också som då bara var 3mån. Alve blev jättedålig eftersom han inte åt något alls + att han fick Rotaviruset 2 veckor senare och då blev han inlagd med näringsdropp. Han har ju inget att ta av.

Alve har alltid varit smalis, har inte gått upp något på 1 år. Han gick ner till 8kg när han var sjuk i RS och magsjukan. Som spädis vägrade han flaskan och spydde massor. Nu äter han bra iaf på dagis.

Tyra har alltid varit en matglad tjej och jag upplever henne som stor, fast inte i andras ögon

• Pilea

cloudberry79:
    Kul! Min Tyra fyller 1år på söndag

• Pilea

Alve som fyller 3år i jan har fått kallelse till Sachsska för influensa-vaccinering nästa vecka. Trodde inte han skulle få det längre, men vi är bara glada för det.

• Pilea

Alve som fyller 3 år i jan har fått kallelse till Sachsska idag för influensavaccinering. De tillhör ju riskgruppen så jag tror det är bra att vaccinera dem. Dagvården på Sachsska följer upp extrema prematurer tills de är 3,5 -4 år. De skickar kallese när det är dag för läkarbesök eller vaccineringar. Det blir ju kanske bara 1gg per år numer.

• Pilea

Influensan är extra tuff i år också!

• Pilea

Livsglädjen:
    Alve är inte heller lung eller hjärtsjuk, men får influensavaccinet ändå, tänk vad olika det kan vara! Alve fick ju iofs diagnosen BPD som liten, men sista spirometrin som gjordes såg helt normal ut.

Alve är ju så himla tanig och blir så dålig när han är sjuk, han har ju inget att ta av.

• Pilea

morotsstavar:
    Stort GRATTIS

Själv har jag inte kört bil sen Alve föddes och det är snart 3år sedan. Fick någon knäpp då och ville inte köra, var rädd att jag skulle krocka och att han skulle bli utan mamma. Ska ta mig i kragen och börja köra igen, blir en helt annan frihet med bil.

• Pilea
    Molly i Skåne skrev 2008-10-28 11:07:14 följande:
    Vår svårt lungsjuke kille vaccinerades i fredags! I helgen var han syrgasfri i 2 1/2 dygn!!!
    Vilka framsteg kul
Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11