Dom menade då att jag skulle bli igångsatt i vecka 36 eftersom hon sa att barnet är helt färdig uvecklat och skulle må bättre av det än snitt. mitt förra barn vägde 4030 och detta beräknas bli större. pga trngt bäcken så gick det knappt sist. fick bäckenförskjutning och kunde inte gå normalt på 3 månader. sonen var oxå mycket medtagen av det lnga förloppet och syrebristen.
blackangel skrev 2008-07-23 11:33:36 följande:
Många ggr går det ju lättare andra förlossningen efter att ha haft en jobbig första gången. Då är du omföderska.Du menar en igångsättning i v36, eller ett snitt v39?Varför inte en igångsättning runt v38? Beräknas detta barnet vara stort?
jo visst man har ju hört den visan många ggr, tyvärr verkar min och sambons släkt vara ett undantag där d bara blir värre, min mamma höll på att stryka med sista grav :(
Leija skrev 2008-07-23 11:31:33 följande:
Men i vecka 36 blir det ju prematur barn... Hur bra är det att råda till det då?Gör dom ens så?Och hur stort var ditt förra barn? I vecka 36 väger dom ju typ 2,5 kilo väl?
ja tyckte oxå d va konstigt att dom råder t att göra så tidigt, men hon sa att d görs en bedömning p barnet me ul och sen görs igngsättning så fort barnet e färdigutvecklat.