Sonen inte "godkänd" på 18-månaderskontroll - absurt möte med bvc
Rebubblan skrev 2008-07-25 10:23:04 följande:
Jaha, inte klarade testet - vad gör man åt det då? Utnyttjar öppet köp och byter in mot en ny? Om hon nu ansåg att din son låg efter i utvecklingen på något sätt så bör hon ju ha kommit med lite förslag på vad ni kan öva på hemma. Att bara konstatera att ett 18 månaders barn är 'defekt' är ju löjligt! Du ska absolut inte ta illa vid dig, hon är ju uppenbart helt blåst och i fel yrke!I mina öron låter din son fullt normal. Min son är 4år och tycker fortfarande att det är roligare att utforska kontoret och alla spännande doktorssaker, än att göra som tanten säger!Kram på dej!! Hoppas ni hittar en ny BVC till nästa gång!Jag skulle inte ta det så illa som du gjorde.. Kan ju faktiskt vara så att han inte hör som han ska( Vätska eller så) och då e det ju bara bra att dom kollar upp det igen.. Synd om han när han blir äldre när han kanske inte hänger på de andra barnen för att han har gått i flera år o inte hört som han ska..
Jag skulle bara tagit det med en nypa salt o sen kollar det sen igen..
Min bror var 6 år när dom på bvc (med påtryck av min mamma) gjorde ett hörseltest pga att han skrek så dant när han pratade o reagerade inte när man ropade på honom..
Håller tummarna att det inte e nåt.. men man vet ju aldrig..