Inlägg från: mona83 |Visa alla inlägg
  • mona83

Sonen inte "godkänd" på 18-månaderskontroll - absurt möte med bvc

På 2 års kontrollen sa inte min son ett enda ord som bvc tanten ville, vet själv att han kan prata ensktaka ord. Har talat om detta för henne, hon trodde mig nog inte för hon sa han gör ju bara en massa ljud. Borde nog skicka er till logoped.
    Men sa att jag var sen med talet och då ändrade hon sig.

Bvc borde väl veta att barn ionte gör nått på beställning?
    Vi gör ju inte det varför ska barnen göra det?
    Bvc är knäppa med sina kurvor och allt som dom går efter, inser dom inte att alla är olika individer?
    klagar dom inte på vikten så hittar dom nått annat att klaga på.
    Gillar ionte riktigt vår bvc tant heller, finns 2 och ingen av dem vill jag egentligen ha. Vill ha min gamla som jag hade innan jag flyttade till en annan del av staden. Hade gärna åkt den biten längre till bvc och haft en bra bvc tant som man kunde prata med ordentligt

• mona83

Ja för Tobias del är det kört.
    Han kan peka ut lampan men om dom frågar honom vad det heter skulle han svara Baha = lampa.
    Han är 2.5 och sa inte ett enda ord, inget som bvc kunde höra som ord, jag visste precis vad han sa.
    Enligt bvc gjorde han bara en massa läten oavsett vad jag sa. Hemma pratar han många ord, som vi säger och så även hans egna ord.

Svar på tråden Sonen inte "godkänd" på 18-månaderskontroll - absurt möte med bvc