Inlägg från: H A P P Y F E E T |Visa alla inlägg
  • H A P P Y F E E T

Sonen inte "godkänd" på 18-månaderskontroll - absurt möte med bvc

Har bara läst ts!
    men detta är ju urlöjligt.
    på vår 18 månaderskontroll med dottern så ville hon i stort sätt inte göra nåt som bvc sköterskan frågade om men hon frågade oss i stället vad hon kunde och inte kunde.
    Enligt din bvc sköterska så hade inte vår dotter blivit "godkänd" heller, men ca 2 månader efter denna kontroll så hade hon lärt sig såååå mkt!

Skulle skällt ut den sköterskan om jag var dig men jag förstår att du mest blev ledsen och arg!!
    Ingen fara med ditt barn! låter som en alldeles normal 1.5 åring!!!

• H A P P Y F E E T

Till oss sa de att de "ska" kunna 8-10 ord, men det kunde inte vår dotter men hon blev "godkänd" ändå
    Har kompisar vars barn pratar riktigt dåligt även vid 4 års ålder och då har de börjat koppla in logopeder men vid 1.5 år?????!!??!?!

• H A P P Y F E E T
    Michayla skrev 2008-07-26 23:03:05 följande:
    va 8-10 ord????vi måste ligga i hårdträning hör jag
    haha men som sagt, det var inget vår bvc sköterska tog någon notis om direkt!! Vår dotter kunde ju säkert 20-30 ord men inte 10 ord som var förståeligt för andra och det är så att de ska uttala det så andra förstår för att det ska "räknas"... men som sagt, inget de bör utreda om de inte kan för det händer ju mkt i den åldern!!
  • H A P P Y F E E T
    Michayla skrev 2008-07-26 23:07:22 följande:
    räknar de om han säger kssssssssssssss om katt Min son säger:TittaMammaPappaLampaOa är pappa då han hör mig säga Jonas.å sen kssssss då...Rätt kört då.. hahaJo jag tror med vi klarar oss, han har ju en hörselnedsättning med så vi kommer kanske undan
    haha vår dotter sa typ mamma och pappa och tutte som andra kunde höra så vi borde blivit utkörda från bvc
Svar på tråden Sonen inte "godkänd" på 18-månaderskontroll - absurt möte med bvc