• molly 81

Laxeringsmedel?

Vet du, jag hade problem med magen dagarna innan förlossningen, var väldigt förstoppad. Fick rådet att ta dulcolax(hade ont i magen, det var därför jag skulle ta det). Samma dag som jag tog det startade min förlossning. Fast jag var helt tömd, så kom det bajs.. Så laxermedel är ingen garanti... Å jag märkte knappt det själv. Bm bara torkade bort det..

• molly 81

Laxeringsmedlen finns både om oralt och rektalt. Microlax är ju rektalt, upp i rumpan ju. Men vanligast är ju att man tar en tablett eller flytande!

• molly 81

Oftast ä det vattenlavemang man får. Och även om du tar det, så kommer det bajs. Jag var helnojjig över det innan. Men jag märkte inget under förlossningen, man har andra saker att tänka på. Kissade på mig med..

• molly 81

Jo, visserligen är micorloax lavemang. Men inte av "den större sorten" om du förstår hur jag menar?!

Här i Kristianstad är det vattenlavemang som gäller när det är förlossning på G! Men jag tror precis som Svalan77 skriver, att det är en påfrestning för kroppen. Jag tog ju dulcolax, och mina värkar drog igån rätt bra av det, just för att tarmarna retar livmodern. Sen hade jag en extremt känslig livmoder, så det kan säkert ha påverkat mig lite mer..

Svar på tråden Laxeringsmedel?