• nightdevil

Laxeringsmedel?

Vill så klart ha det innan förlossningen. Trodde att det var självklart att man fick det. Men en bekant sa att hon inte ens blev erbjuden och att Bm hade sagt att de inte ger det??! stämmer detta? och kan man i såna fall köpa själv, hur många dagar innan bf kan man börja använda? har hört att det inte är så bra att ta laxeringmedel? någon som vet vad som kan hända? Nu blev det många frågor på en gång:O) men hoppas på svar.

• Svar på tråden Laxeringsmedel?
  • Bia 80

I Göteborg får man om man ber om det. Du ska absolut inte börja innan bf, tänk om du går över tiden en vecka eller dyl. Det har ju direkt effekt så det räcker med att be om att få det när du skrivs in på förlossningen!

• lieh

Snor tråden lite och undrar i vilken form man isåfall får laxeringsmedlet?

Flytande genom munnen eller stolpiller?

• Leather Cravat

Vad ska du med laxeringsmedel till?

• frk Carlsson

Jag blev erbjuden laxeringsmedel direkt jag kom in på förlossningen och tackade ja eftersom det kändes skönt att veta att tarmen var tom när man skulle föda. Jag fick det i rumpan, om jag inte minns helt fel så var det vätska el dyl som sprutades in...jag kan minnas fel..men det verkade som sagt på mindre än 5 minuter, så man ska nog inte mixtra med det själv hemma eller så...

Ta upp det i ditt förlossningebrev eller säg åt den som ska följa med dig och föda att du vill ha direkt du kommer in så kan den personen be bm om du inte orkar själv.

Tuva 060524 och Vilda 080422 är mina chix!
  • snillis

Ta ett Microlax när du kommer in på förlossningen.

Ha med dig själv - då slipper du be om det där.
  • Leather Cravat

Ahaa ni menar lavemang...

• 1891

I visby erbjuder b.b lavemang om man vill ha det

• lieh

Ja det var lavemang som menades inte laxeringsmedel.
    Leather Cravat skrev 2008-07-21 22:11:02 följande:

Ahaa ni menar lavemang...
  • Zondra

I halmstad blev jag erbjuden lavemang direkt när jag kom in.

• molly 81

Vet du, jag hade problem med magen dagarna innan förlossningen, var väldigt förstoppad. Fick rådet att ta dulcolax(hade ont i magen, det var därför jag skulle ta det). Samma dag som jag tog det startade min förlossning. Fast jag var helt tömd, så kom det bajs.. Så laxermedel är ingen garanti... Å jag märkte knappt det själv. Bm bara torkade bort det..

Svar på tråden Laxeringsmedel?