felisa skrev 2008-10-02 08:12:45 följande:
Nu vet ju inte jag vad hypersymptom kan innebära, då jag tidigare har haft underfunktion. Men både jag och min syster mår bra. Har inte märkt så jättestor skillnad överhuvudtaget egentligen sedan jag började med levaxin, förutom att jag fick tillbaka mensen och blev lite mindre frusen. Men hur märker man att man bör sänka sin dos?
Tja, tycker du att du mår bra så är det utmärkt. Hyper innebär att man börjar svettas, kan få hjärtklappning, känner sig stressad, magen kan bli nervöst lagd, man får svårt att sova... Men det behöver man inte drabbas av. Har man Hashimotos tex så kan man ligga på värden som ger andra dessa symtom men må utmärkt själv. Det viktiga är att man själv tycker att man mår bra!
smultron smulan: varsågod!
Jag mår fortfarande bra när det kommer till hypon, men resten är fan skit. Jag är så satans less på det här året så hälften vore nog. I början på september fick jag en rejäl höstförkylning som sedan gick över i bihåleinflammation. Samtidigt fick jag kraftiga värkar och det blev sängläge pga det. Som om det inte räckte så fick min katt en flipp i söndags och flög på mig och klöste och bet som fan så jag fick en rejäl inflammation. Gick till VC och fick en antibiotika som jag sedan fick en kraftig reaktion på.
När jag hamnade på Spec.MVC idag så konstaterade överläkaren där att det var en onödig och inte helt ofarlig hästkur jag blivit satt på och att om det var så illa från början med infektionen så skulle jag hellre blivit skickad till infektionen så de fick ta hand om det hela så jag sluppit allt detta ståhej och att bli så sjuk. Om jag härdat ut så hade detta kunnat sluta illa.
Jag är så trött på att det aldrig tar slut. När jag nu äntligen började må bättre efter förkylningen och värkarna lugnade sig så blir min katt galen och så är jag tillbaka till ruta ett igen, fast med en ny uppsättning besvär. Hela året har gått åt till att kämpa mot hypon och sambons cancer och sedan när det borde ljusna så fan trot men då bara kommer det mer och mer skit farandes.
Jag har god lust att krypa under täcket och vänta tills våren kommer. Jag orkar inte med mera smärta och att det aldrig verkar ljusna någon gång. Jag var så glad när mina värden blev bra och jag fick tillbaka orken och livet, men vad hjälper det om min karma är så taskig att det bara kommer annan skit i hypons ställe?