Inlägg från: Tvillingmamma2007 |Visa alla inlägg
  • Tvillingmamma2007

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

LabLover skrev 2008-08-27 12:48:37 följande:
    Kan du ha råkat få en "vanlig" sittdel (till singelvagn)?
    nej de är lika breda (singeln och duon) fast knäppningen skiljer så det borde inte passa pga det.
  • Tvillingmamma2007
    HååGe skrev 2008-08-27 18:15:33 följande:
    Kan det vara så? Fästs de med samma antal knappar etc? Verkar nästan troligt. Fasen vad ledsen jag är för detta.
    NEJ det är inte samma knäppning dessutom är sittdynorna lika stora så det låter inte troligt! Jag har dock inte sett bilden, hittade den inte i ditt galleri. Hm däremot kanske metallpinnen i sitsen inte är ditsatt korrekt då kan det se säckigt ut!
  • Tvillingmamma2007

Hellagumman:
    Ok jag trodde det var därnere vid sitsen det var säckigt. Hm mysko mysko! Det är ju olika sittdelar till singel och duo MEN sittytan är samma därnere men därbak kan det vara olika "brett" men det är ju inte samma knäppning pga den smala stången i duon och bredare på singeln. Hur ser det ut där vid knapparna? Hm annars får du väl gå förbi nån affär som säljer UJ och be dem titta kanske.

• Tvillingmamma2007
    Miss Lau skrev 2008-08-27 22:30:16 följande:
    Hej alla experter, hoppas ni kan svara på en fråga Jag har en UJ -07 och funderar på det här med liggdel. Är det bara liggdelar från -07 som passar eller går det bra även med andra årsmodeller?
    Nej det går bra med alla som har klickfästena, iaf -05-nu, även -04 kanske? Är osäker där men det är väl ingen idé att köpa en såpass gammal eg. när det finns rätt så nya för en billig penning.
  • Tvillingmamma2007
    BaBBels skrev 2008-08-28 09:39:00 följande:
    MariaD: Jag har inte fått min vagn ännu juh =) men själva beställningen funkade jättebra tycker jag. De svarade på mail om lev tid och jag fyllde i formuläret direkt på nätet. Betalade med VISA för att få ytterligare rabatt. 5800 som sagt blev det till slut (inkl bumperbar). Nu känns det lite som att det är värt 3 veckor.. det är ju ändå 1000 man "sparar". Skynda o beställ innan 31/8 för 5 % rabatt!! Jag vill ha min vagn nUUUUUU!
    Fast ping-pong kör ju alltid med sina 5% bara vänta och se så flyttar de fram det tills 30/9
  • Tvillingmamma2007

Hoppetossan 79 skrev 2008-08-28 12:17:41 följande:

Angående fårskin. Ikeas är ju annars super och kostar bara 269 kr... Vill man kan man skära hål för selen..
    Jag skulle inte vilja ha den till en bebbe dock, nej tack för giftiga kemikalier här
  • Tvillingmamma2007
    Lille Mammsen skrev 2008-08-28 13:06:04 följande:
    Om den skulle vara farlig så skulle den väl garanterat ej få säljas...eller?!
    Tungmetaller kan finnas kvar efter garvningen. Den är ej farlig att användas som matta vilket den är tänkt för men att ha en bebis snosandes i den...skulle jag inte vilja iaf även om jag inte vet exakt hur "skadligt" det är. Finns som sagt artiklar om detta och inför förra vintern även en mängd trådar här på FL men jag minns inte exakt nu men personligen så skulle jag inte chansa iaf.
  • Tvillingmamma2007
    Lille Mammsen skrev 2008-08-28 13:06:04 följande:
    Om den skulle vara farlig så skulle den väl garanterat ej få säljas...eller?!
    Shit förresten om man skulle lita på försäljare om vad som är farligt och inte när man dessutom använder den på "fel" sätt. DDT t ex var ju godkänt att användas det med när det kom...way off nu men ändå.
  • Tvillingmamma2007
    Linnéa81 skrev 2008-08-28 20:37:05 följande:
    En liten fråga som nån kanske kan svara på?Vi köpte en ny orange 06 klädsel till våran 05 för två månader sen på simple world..Nu har det skavits ett typ cmstort hål på klädseln...som om den gått emot schassit eller varukorgen och ett nytt är påväg på andra sidan!Nån mer som vart med om detta?Är det ett vanligt problem?tror ni att man kan få ut en ny klädsel för det här, den är som sagt bara 2 månader och dom på simple world sa att 06 klädseln funkade på 05:orna...
    Låter inte kul! Det är inte bumper som skavt? det är ett vanligt problem att folk monterar de fel annars vet jag ej trist men hör med butiken det skulle jag gjort.
  • Tvillingmamma2007
    Linnéa81 skrev 2008-08-28 20:48:40 följande:
    blev...hoppas du förstod=)
    nä alltså det hade förra ägaren gjort på förra klädseln...det gör vi inte om=)Nä det här är vid "ryggplattan" typ under låren om man säger så...alltså på undersidan av sittdelen...guud va krångligt det
    Hm nej fattar inte...
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII