Inlägg från: 3småttingar |Visa alla inlägg
  • 3småttingar

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

MariaD skrev 2008-08-22 18:00:13 följande:
    Vad jag har förstått så har det kommit en ny modell 08/09 modell. Hur ser jag skillnad och vet att det är den nya modellen jag får? Finns det någon sida med bra bilder på en UJ i dom olika lägena? sitt/ligg/hopfälld osv. Vad är dom nya priserna? Åhh, är su sugen på en UJ, men vill se o känna på den IRL och bara väntar på att dom ska få in dom på barnens hus här för dom finns inte någonstans här ännu.
    http://www.mountainbuggy.com/ här finns bilder på nya modellen. Men det är väldigt lätt att se om det är den nya modellen. Tycker jag iaf På de nya finns det röda markeringar på bromsen t.ex, det finns det ju inte på de gamla. Där är bromsen helsvart.
    Loggan på silverplattan är helt annorlunda. Sen ska det finnas mugghållare på nya modellen också. Loggan på varukorgen är också annorlunda.. Det är vad jag kommer på nu   http://www.onetreehill.nl/ här finns också mycket info, dock så är det inga bilder på nya modellen. Du kan välja så allt står på svenska också.
    ღ Edwin 0611 ღ Lillan BF 0809 ღ
  • 3småttingar
    MariaD skrev 2008-08-24 16:33:32 följande:
    är det någon som vet på ett ungefär vad butikspriset är för en uj 07/08 och en 08/09. funderar om den nyare är värd mellanskillnaden. tittar man på vad den kostar att beställa från babyjungell.nl så skiljer det ju en del. 539 euro för den "gammla" och 679 för den "nyare" modellen. är den nyare verkligen värd den stora mellanskillnaden? är det samma klädslar som passar den nyare?
    Den nyare kostar 1000 kr mer vet jag iaf.
  • 3småttingar

Får inte tag på barnvagnsaffären så frågar här lite snabbt.

Om jag har beställt en vagn och dom vet att jag har bf den 28/9. Då borde det väl vara okej att hämta den i oktober? I början av oktober alltså?
    För dom har ringt och sagt att den har kommit redan..

• 3småttingar
    larssonsophie skrev 2008-08-26 19:30:05 följande:
    Det blev en svart 08/09! Har precis varit ute på första provturen o sonen somnade så gott så
    Åhhhhh grattis Längtar efter min!!!
  • 3småttingar
    TheSunset skrev 2008-08-26 20:30:16 följande:
    Måste fråga igen...Hur ska man bädda i liggdelen i duon?? Bebis kommer i Nov...
    Jag har ju bf nu i sept/okt men jag har köpt täcke + kudde som jag kommer växla mellan att ha i singeln och duon. Men nu innan de blir kallare så blir det säkert bara en tjockare filt + varma kläder. Men sen i vinter så har jag som sagt täcke + kudde.

Har en OTH åkpåse också som får plats bra i singeln men tror det blir trångt i duon??
    Annars blir det overall + täcke i duon också. Fast i butik när jag har kollat så har det sett lite trångt ut med bebis + täcke i duon.. men får se.

Så jag vet inte riktigt heller men så här tänker jag
  • 3småttingar
    Miss Lau skrev 2008-08-28 08:36:44 följande:
    En till fråga om liggdelar. Men visst är det så att det är skillnad på liggdelar till singelvagn och till dubbelvagn? Det går alltså inte att ha en liggdel för en dubbelvagn på en singelvagn, eller?
    Stämmer :) Duo liggdelen är mycket smalare 
  • 3småttingar
    misshallonsaft skrev 2008-08-28 08:56:48 följande:
    hur länge kan de ligga i en duo liggdel? hur långa kan bebisaen bli å hur tung på ett ungefär?
    Duo liggdelen, iaf den 07/08 modellen är 34 cm bred och 75 cm lång.

Singel liggdelen är 41 cm bred och 75 lång lång.

Så bebisen kan ju inte bli längre än 75 iaf Hehe. Nä men den är ganska smal tycker jag. Har inte min duo liggdel hemma än, bara singel liggdelen.

Men sen så tror jag t.ex Emmaljungas syskonliggdel, den är lika stor som UJ;n.
  • 3småttingar

Hmm konstigt, jag skrev ett inlägg här tidigare ikväll men det har försvunnit hehe.

Skrev att min 09:a duo kom till butiken för ca 3 veckor sen, så dom borde ju ha funnits här ett tag nu iaf

Och idag såg jag den nya modellen första gången live, eftersom vi har fått in dom i våran lilla stad! Nyss var det ingen som sålde Urban här men helt plötsligt gör båda två barnvagnsaffärerna det. Lika bra det

• 3småttingar
    rosendal skrev 2008-09-03 20:23:46 följande:
    Någon som vet vad det är för skillnad på UJ -08 och -09? Nån som har en bild på en -09 kanske?
    http://www.mountainbuggy.com/ så finns de nya modellerna. Det är djupare liggläge, annan logga, mugghållare, bättre sele, justerbart handtag på duon.
  • 3småttingar

Jag har köpt en plum liggdel till bebisen som jag äääääälskar! Tänkte först att jag inte skulle ta den färgen just för att den kanske är svårsåld men kom fram till att jag köper ju inte grejjer enbart för att sälja vidare sen   JAG gillar ju faktiskt den färgen sådeså

ღ Edwin 0611 ღ Lillan BF 080928 ღ KOM UT SNART! :)
  • 3småttingar

Asså Coco, den klädseln var det ju jättemycket strul med, dom har fixat det nu eller? Till dom nya modellerna? Nån som hört nåt..

ღ Edwin 0611 ღ Lillan BF 080928 ღ KOM UT SNART! :)
  • 3småttingar

Hej alla

Idag när vi skulle byta från sittdel till liggdel så gick en av tryckknapparna sönder. Som tur var så gick det inte hål i tyget, utan bara själva knappen som det lossade en del av.

Vagnen är köpt i typ mars, får man det lagat av butiken eller nått sånt?

Känns som det är ofta detta händer.. Knapparna sitter ju så jäklas hårt!

ღ Edwin 9 november 2006 ღ Ella 6 oktober 2008 ღ
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII