• Martha

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Välkomna vare sig du är en ny eller gammal Mountain Buggy / Urban Jungle-fan.

Är du intresserad av Urban Jungle/Mountain Buggy/Mountain Terrain eller Rollerbug vagnarna från One Tree Hill?

Här i ts-inlägget finns en hel del info som vi OTH-ägare samlat ihop så läs gärna här först om ni undrar något. Annars går det givetvis bra att fråga. Om ingen svarar första gången så ställ frågan igen, det går undan i denna tråd och det är lätt att missa inlägg.

Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8098172.html
    Del II: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m10010032.html
    Del III: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m12369985.html
    Del IV: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m15187503.html
    Del V: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m17119621.html
    Del VI: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m19968993.html
    Del VII: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m22461726.html
    Del VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m25470922.html
    Del IX: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26222488.html
    DEL X: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29068829.html
    DEL XI: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31947096.html

FAQ
    .............
    URBAN JUNGLE
    Mått H-98 B-68,5 L-104
    Ihopfälld H-37 L-104
    Vikt 9,5
    Pris: ca 5995 - 6295 kr  (Nya priser from Juli -08)

MOUNTAIN TERRAIN
    Mått H-99 B-62,5 L-110
    Ihopfälld H-35 L-110
    Vikt 9 kg
    Pris: ca 4995 kr

LIGGINSATS
    Mått H-19 B-36,5 L-75
    Vikt 4,3 kg
    Pris: ca 1895 kr

SYSKONVAGNAR - VID FLERA BARN
    Både Urban Jungle och Mountain Terrain finns som syskonvagnar till tvillingar eller täta syskon. Ligginsatsen/erna byts ut mot sittdelar när bebisarna kan sitta själva. Som syskonvagn kan du ha en ligginsats medan det större barnet sitter i en sittdel, tills ligginsatsen byts ut och ni har två sittdelar. Handtaget höjdjusteras med ett förlängningshandtag.

Urban Jungle
    Mått H-36 B-73 L-105
    Vikt 14 kg
    Pris: ca 8695 kr  (nya priser from juli -08)

Mountain Terrain
    Mått H-99,5 B-74,5 L-110
    Ihopfälld H-34 L-110
    Vikt 13 kg
    Pris: ca 7795 kr

Ang KLÄDSEL TILL UJ / Mountain Buggys 2007
    Klädsel 2007 passar på 2005-2006, dock ej exakt med tryckknapparna, då en i ramen blir utan på varje sida. Det kommer att gå att beställa extra klädslar igen, pris 1995 för standardfärger, och 2195 för de mönstrade. Två undantag finns: Limited edition, dvs Matrouschka grön samt ”Fifties” brun, de finns bara i en begränsad upplaga.

AMERIKANSKA HEMSIDAN (vet inte om det finns nån speciell för Europa längre)
    www.mountainbuggyusa.com

BILDTRÅDAR
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m26254608.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30710751.html
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-08 21:30

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

En blogg för oss UJ- älskare ;) www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b102434.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 09:13

-----------------------------------
    En ny bildtråd www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35800644.html
  • Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII
  • Bula på magen

Ni som redan har beställt får ju betala det pris som gällde när ni la er beställning (alltså reapriset) kan inte tänka mig att det blir tal om annat!

OM de mot all förmodan skulle kräva full betalning från er har de ju frångått sina förpliktelser och inlett er i falska förhoppningar - då kan ni dra detta mot konsumentverket. Ni ska inte behöva betala mer än reapriset eftersom det var det priset som gällde när ni beställde.

• Kerplunk
    Bula på magen skrev 2008-10-15 09:44:52 följande:
    Ni som redan har beställt får ju betala det pris som gällde när ni la er beställning (alltså reapriset) kan inte tänka mig att det blir tal om annat!OM de mot all förmodan skulle kräva full betalning från er har de ju frångått sina förpliktelser och inlett er i falska förhoppningar - då kan ni dra detta mot konsumentverket. Ni ska inte behöva betala mer än reapriset eftersom det var det priset som gällde när ni beställde.
    Oh tack för lite användbar info! Nu känns det lite lugnare igen! Flört
    ♥ Lovis 080131 ♥ ansjovis.wordpress.com
  • Kaxmaja
    LitenBlomma skrev 2008-10-15 09:41:41 följande:
    Nej men gud nu ser jag!!!! Gäller ej på Mutsy & Urban Jungle! Men va faaaan, vi som redan HAR beställt då??!!
    Kerplunk skrev 2008-10-15 09:40:09 följande:
    Eh..sluta själv? Jag vet också att de har vagnar men det var inte det det handlade om nu. Klart man får vara lite orolig när man lagt ut nästan 5500 och det först snackas om konkurs och sen detta att de ändrat rean.
    Om jag skulle gissa så tror jag att det Är sjukt många som har beställt UJs så de märkta att shit nu klarar vi inte fler. Och då la dem till den texten.
    Ni som redan har beställt har ju kontrakt och om de bryter dem blir det kontraktbrott. Då kan ni stämma arslet av dem   Men om ni nu inte litar/litade på dem varför inte ta på faktura när det handlar om så pass mycke pengar?
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kajsan
    LitenBlomma skrev 2008-10-15 09:43:36 följande:
    Tror du det eller VET du det?
    LitenBlomma skrev 2008-10-15 09:43:36 följande:
    Tror du det eller VET du det?
    Se inlägget nedan, det är ju lagstadgat sånt där.
    Klart en rea kan avslutas utan att det påverkar de som redan handlat.
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Bula på magen
    Kerplunk skrev 2008-10-15 09:46:07 följande:
    Oh tack för lite användbar info! Nu känns det lite lugnare igen!
    varsågod!
    luta er tillbaka i lugn och ro nu och bara vänta på era nya fina vagnar! jag är lite avis faktiskt...hade gärna velat haft en NY 08 (09) men min "gamla" 08 får duga...

Funderar på en swift faktiskt...men vill se den live först...undrar när allra första exemplaret kommer finnas för åskådning!?
  • Kerplunk
    Kaxmaja skrev 2008-10-15 09:46:22 följande:
    Om jag skulle gissa så tror jag att det Är sjukt många som har beställt UJs så de märkta att shit nu klarar vi inte fler. Och då la dem till den texten. Ni som redan har beställt har ju kontrakt och om de bryter dem blir det kontraktbrott. Då kan ni stämma arslet av dem   Men om ni nu inte litar/litade på dem varför inte ta på faktura när det handlar om så pass mycke pengar?
    Ja det är säkert så som du skriver. För erbjudandet var ju lite FÖR bra nästan!

Jag ville köpa på faktura men av någon anledning så var det för stort belopp för att ta på faktura. Provade flera gånger och sen när jag provade med lägre belopp så funkade det. Konstigt! Men just då när jag betsällde kändes allt tryggt och bra eftersom jag handlat av dom flera gånger tidigare och alltid varit supernöjd med allt!

Jag är väl typen som nojjar upp mig lätt över rykten och sånna här saker! Skrattande
  • Bula på magen
    Om jag skulle gissa så tror jag att det Är sjukt många som har beställt UJs så de märkta att shit nu klarar vi inte fler. Och då la dem till den texten. Ni som redan har beställt har ju kontrakt och om de bryter dem blir det kontraktbrott. Då kan ni stämma arslet av dem   Men om ni nu inte litar/litade på dem varför inte ta på faktura när det handlar om så pass mycke pengar?
    jag tror också det är sjukt många som har nappat på reaerbjudandet och har beställt nya 08an...och att det är därför de väljer att avsluta rean på just UJ. Men jag vet inte, bara jag som tror...
  • Kerplunk

Nu ångrar jag mest att jag inte va snabbare med att beställa bumperbar + dyna. För antar att de inte reas längre heller nu då!

• LitenBlomma
    Vi tog på faktura, av just den anledningen
    Stackars de som tänkt vänta till löning med att beställa... Fundersam
    Ludwig -020227 & Meja -080311 & MA v9+6 sept 08
  • Kaxmaja
    Kerplunk skrev 2008-10-15 09:49:14 följande:
    Ja det är säkert så som du skriver. För erbjudandet var ju lite FÖR bra nästan! Jag ville köpa på faktura men av någon anledning så var det för stort belopp för att ta på faktura. Provade flera gånger och sen när jag provade med lägre belopp så funkade det. Konstigt! Men just då när jag betsällde kändes allt tryggt och bra eftersom jag handlat av dom flera gånger tidigare och alltid varit supernöjd med allt!Jag är väl typen som nojjar upp mig lätt över rykten och sånna här saker!
    Oki trodde mig ha läst andra här i tråden som beställt med faktura.
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII