Inlägg från: Kaxmaja |Visa alla inlägg
  • Kaxmaja

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

saragbg skrev 2008-10-13 21:02:45 följande:
    har frågat innan men fick inget svar så ja frågar igen funkar 06 liggdel till den nya 09 vagnen? frågar för en vännina som beställt en ny 09 o tänkte köpa beg liggdel..o sen det enda som skiljer dem åt är väl locket som man knäpper på??
    Svaret har skrivits ca en gång varannan dag den senaste månaden. Det kan vara därför ingen orkar svara
    Modell -09 inte kommit Men den nya 08an finns
    Alla liggdelar med de "nyare" knäppfästena ska passa.
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja
    trebarsmamma skrev 2008-10-14 18:09:38 följande:
    Angelzezzan menar du att uj 09 inte har kommit ut än, men jag sa att jag ville ha en 09, och jag var inne och provade den idag, ska hämta den imorgon, så är det en 08 då eller
    Shirley skrev 2008-10-14 18:11:42 följande:
    Den jag beställt är också en 09. endel kallar den Nya 08. Finns tydligen 2 olika 08.. jag hade en 08 nyss, men den va inte lika som den nya Egentligen skulle den nya heta 09, men som sagt, endel kallar den nya 08 istället.
    Ja det e super skumt det där. Den nya 08an borde ju heta 09 men det gör den inte. Skumt som tusan.
  • Kaxmaja
    Shirley skrev 2008-10-14 19:47:08 följande:
    Ja jag tycker också den borde heta 09. Menar, jag köpte ju en 08 i början av året och det står 08 på kvittot. Varför komma ut med 2 olika 08:or liksom.
    ja jåakligt dumt och förvirrande e det. Som gjort för att bli en massa missuppfattningar
  • Kaxmaja
    LabLover skrev 2008-10-14 19:53:36 följande:
    Tänk när de hamnar på Blocket sedan. Uj, uj vad snurrigt det kan bli då Tur att vi har koll
    ja då kommer det iallafall bli snurrigt värre. oj oj
  • Kaxmaja
    Kerplunk skrev 2008-10-15 09:29:22 följande:
    Nä vafan, så kan de ju inte göra. Och vad händer med oss som redan beställt/betalat..?
    vad skulle kunna hända mer er menar du?
  • Kaxmaja
    Kerplunk skrev 2008-10-15 09:34:15 följande:
    Ja tänkte att de ändrar sig och inte säljer till det priset. Att de inte får eller något liknande. Så vi aningen blir utan vagn och får pengarna tillbaks eller får lägga till ca 1500 och köpa till normalpris.
    Nej men sluta. Det e väll ändå ganska stor skillnad att avsluta en rea två veckor innan det är sagt och börja kräva mer pengar från kunder som redan handlat? Ni har ju redan handlat och har ett kontrakt på de. Ni får nog era vagnar. Annars kommer n i nog få info om det ganska så snart. De säljer ju fortfarande UJ på hemsidan så det finns ju ingen som helst anledning att tro att de ej har vagnar.
  • Kaxmaja
    LitenBlomma skrev 2008-10-15 09:41:41 följande:
    Nej men gud nu ser jag!!!! Gäller ej på Mutsy & Urban Jungle! Men va faaaan, vi som redan HAR beställt då??!!
    Kerplunk skrev 2008-10-15 09:40:09 följande:
    Eh..sluta själv? Jag vet också att de har vagnar men det var inte det det handlade om nu. Klart man får vara lite orolig när man lagt ut nästan 5500 och det först snackas om konkurs och sen detta att de ändrat rean.
    Om jag skulle gissa så tror jag att det Är sjukt många som har beställt UJs så de märkta att shit nu klarar vi inte fler. Och då la dem till den texten.
    Ni som redan har beställt har ju kontrakt och om de bryter dem blir det kontraktbrott. Då kan ni stämma arslet av dem   Men om ni nu inte litar/litade på dem varför inte ta på faktura när det handlar om så pass mycke pengar?
  • Kaxmaja
    Kerplunk skrev 2008-10-15 09:49:14 följande:
    Ja det är säkert så som du skriver. För erbjudandet var ju lite FÖR bra nästan! Jag ville köpa på faktura men av någon anledning så var det för stort belopp för att ta på faktura. Provade flera gånger och sen när jag provade med lägre belopp så funkade det. Konstigt! Men just då när jag betsällde kändes allt tryggt och bra eftersom jag handlat av dom flera gånger tidigare och alltid varit supernöjd med allt!Jag är väl typen som nojjar upp mig lätt över rykten och sånna här saker!
    Oki trodde mig ha läst andra här i tråden som beställt med faktura.
  • Kaxmaja
    Kajsan skrev 2008-10-15 09:51:34 följande:
    Jag tror att de helt enkelt inte fick förtsätta rean, som jag skrivit tidigare.Många märken får ju inte reas pga konkurrensen, vet inte hur det är med UJ men jag kan tänka mig att det är så.Inte så många andra butiker kunde väl sälja UJ under tiden som Mammarazzi hade rea?
    Nej precis det var ju flera som hade beställt från Bonti men som avbokade dem och beställde från mammarazzi istället inte så poppis kan jag tänka mig.

Jag däremot håller på och gluttar efter en ny från USA
  • Kaxmaja
    LabLover skrev 2008-10-15 10:00:09 följande:
    Martha: Snart dags för en ny tråd igen Fixar du det?Vad tror du om att lägga in länken där det finns info om Swift och även en länk till t ex Lascal där det finns ståbrädor som passar till UJ. Kanske även någon info om vilka liggdelar som passar och så? Det är ju återkommande frågor. Föreslår även att de gamla trådarna inte behöver stå med i TS. Tror inte heller att någon någonsin kollar i dem om man inte ens orkar läsa några sidor bak i den här tråden
    Åhhh ja snälla info om liggdelar i TS
  • Kaxmaja

även de mountain buggy sleeping bag som man køper i USA har dragkedja runt om. Där kan man køpa en ny som har så alltså

• Kaxmaja
    rew skrev 2008-10-15 15:45:03 följande:
    Kan man ha liggdel till swift tror ni?
    enligt infon som står tidigare i tråden så är Swift en ren sittvagn.
  • Kaxmaja
    trebarsmamma skrev 2008-10-15 18:30:54 följande:
    Nu åker jag till barnens hus och hämtar hem min nya vagn, hehe
    åhhh härligt
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII