Inlägg från: Kaxmaja |Visa alla inlägg
  • Kaxmaja

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Amadea skrev 2008-10-13 10:39:41 följande:
    Ska man pilla i genom det & sedan stoppa ut det högre upp eller??Lite trångt eller??Går det när tyget sitter kvar på vagnen eller blir det för tajt??
    trångt som 17 och pillrigt. De e iallafall så jag har gjort de. Kanske finns något smartare sätt
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kaxmaja
    cattis82 skrev 2008-10-13 11:10:20 följande:
    Har några små funderingar som jag undrar om nån kan svara på innan jag beställer min första UJ Hur stor risk är det att vagnen välter? Är det någon som varit med om det? Hur funkar det att köra upp på en trottoarkant? Kan man ha en vanlig termoåkpåse i den?
    risk att vagnen välter beror ju på hur tungt du hänger på handtaget. Nät jag har min saddlebag på tycker jag inte den e ostadig all. Men då jag hänger en skøtväska på handtaget tycker jag den blir ostadig. Har dock bara testat med en OiOi.
    Fungerar att köra upp på en trotoarkant. eh ja varfør skulle det inte gøra de?
    De flesta åkpåar verkar passa bra i UJn.
  • Kaxmaja
    cattis82 skrev 2008-10-13 11:23:46 följande:
    Skötväskan kommer jag väl hänga på handtaget kanske. Men den hänger ju rätt långt ner så det kommer nog inte bli några problem. Har en brio med kardborreband. Tänkte mer om det var risk att den välter åt sidan. Men man måste ju såklart ha uppsikt över barnet precis som i alla vagnar. Jag läste nånstans att trehjulingar var svåra att köra upp för en trottoarkant så det var därför jag undra
    åt sidan har jag aldrig känt att den varit på väg att välta. Och vi kør i skogen på elljusspår varje dag.
  • Kaxmaja
    Malin med Tim skrev 2008-10-13 12:51:11 följande:
    Inbyggt solskydd i sufletten, lättare ram å även vikt.
    men en vanlig UJ väger ju 9.5 och swiften 9.5 så så himla mycke lättare e den ju inte
  • Kaxmaja
    misshallonsaft skrev 2008-10-13 13:53:06 följande:
    ngn här som haft en liten på 3 mån som vägrat ligga ner i vagn å som satt bebis i sittdelen på UJ??
    Prövat att lägga bebisen framåt på mage i liggdelen? Det fungerade för oss när vår var pytte Men det måste vara framåt så han kunde se. Du tränade han ju nacken oxå
  • Kaxmaja
    misshallonsaft skrev 2008-10-13 14:10:58 följande:
    de funkar i typ 6 min
    oki fasiken oxå hmmmm ja då har jag inga fler smarta ideer. Sjal?
  • Kaxmaja

Nee den nya swift tycker inte jag såg så himla sexig ut så den TROR jag att jag skippar.

• Kaxmaja
    Kajsan skrev 2008-10-13 18:46:59 följande:
    Ja, det ser ju ut så, jag är bara rädd att den är mindre i sitsen, jag har ju UJn till min 3åring också...och så ärär ju hjulen mindre och jag har ju den främst till snö.Vill verkligen se den lajv, hoppas den finns på underbarabarnmässan på nåt sätt, jag ska jobba där och då kan man ju kolla
    åhhh var ska du jobba. Ska dit och spana in dig
  • Kaxmaja
    Kajsan skrev 2008-10-13 19:00:01 följande:
    Dert säger jag inte, då blir jag ju inspanad
    fasiken. Åhhhh vad jag ska leta och ropa Kajsan lite då och då och se om någon reagerar
  • Kaxmaja
    LabLover skrev 2008-10-13 21:35:02 följande:
    Sittläget ser ju något mer upprätt ut på Swift men på bilden någon la in tidigare med liggläget så såg det ju inte fullt ut eller vad säger ni andra?
    nej de såg lång ifrån fullt ut på den bilden
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII