Inlägg från: Mamma Kråkan |Visa alla inlägg
  • Mamma Kråkan

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Måste slänga in en fråga vart idag och letade efter något att lägga i sittdelen på duo vagnen då lillkillen på 3 månader måste flytta över i den nu. hittade 2 olika alternativ och undrar om någon har erfaranheter av dessa hittade en åkpåse som hete nomad som man kan ta av locket på och så kan ha ju ligga i den och så har man även den sen till vinter. och sen hitade jag en ifrån tetoniun inte en aning om hur det stavas den kunde man både ta loss loket på plus sidorna så det bara blir en dyna och det verkar ju perfekt att ligga på med...vill inte ha något fårskinnsfäll. det jag tänkte med åk påsen är att då kan man ju ta ut selen igenomoch sätta den runt midjan på honom iallfall.känns som om man lägger honom på ett tjockare täckte i vagnen så finns det risk att det glider ut..
    gaaaa blir nästan snurrig av mitt eget yrande.

• Mamma Kråkan

bumper?? Är min första UJ så jag är ju lite vilse;)

Martha skrev 2008-07-19 14:24:51 följande:
    Jag hade Malva på ett vikt täcke först. precis så hon fick plats på det å så det blev lite ombonat men så att man ändå kunde använda selen. så köpte jag en bumper då blev det ännu mer ombonat å sen efter ett tag fick även hon en vanlig UJ dyna å ligga på.
  • Mamma Kråkan

aaa nu är jag med:) det kommer ju inte alls funka för oss har ju en treåring som åker på andra sidan som hoppar in och ut;)

Martha skrev 2008-07-19 15:41:20 följande:
    bygel då tvärs över vagnen... bra å ha sen när dom vill sitta upp oxå.
  • Mamma Kråkan

Har nu en bild i gallerina på hur det blev för lillkillen i den vanliga sittdelen. tig ju ett vagnstäcke och vek dubbel sen drog jag en filt runt det så att det hela blev som en dyna:) och spände med midje bälte super bra.äntligen är man nöjd. känns som om det kommer duga tills man behöver åkpåse.föresten villken åkpåse är bäst att ha i en dubbelvagn?

• Mamma Kråkan

man tackar ett riktigt i-lands problem har det varit;)

3småttingar skrev 2008-07-21 17:44:32 följande:
    blev ju jättebra! :)
  • Mamma Kråkan

jo det blir ju lättast så då ;)

3småttingar skrev 2008-07-21 18:49:01 följande:
    Jaa men kan tänka mig det! Jag kommer antagligen ha samma problem, har bf 28/9 och hon kanske kan ligga i liggdelen i ca 3 mån? Det är bara den tiden som jag har hört andra med syskonliggdel, får plats med sina bebisar i. Men jag får antagligen ta en åkpåse som hon kan ligga i, i sitt delen.
  • Mamma Kråkan

har en syskonvagn och den funkar perfekt iskogen på grusvägar backar m.m en riktig teräng vagn ;)
    Elaizans mamma skrev 2008-07-21 21:30:21 följande:

en fråga....är uj svårkörd på grus? Min sambo är övertygad att de är det och att de är vingliga bara för att de e trehjulingar....mvhlina
  • Mamma Kråkan

Det gör min med ,tyvärr det beror lite på hur man packar i den korgen går ju att fylla prop full men det är väl inte tänkt att man ska göra det;)

Fiffa5 skrev 2008-07-27 09:03:20 följande:
    Jag har lite problem med varukorgen till vår dubbelvagn. Den går emot framhjulen så fort man har ngt i den. Är det fler som har så eller kan våran vara felmonterad? Fick ej med ngn instruktionsbok, fast iofs går det kanske inte att fästa korgen på så många olika sätt...
  • Mamma Kråkan

måste vara så fräck och fråga villken årsmodell den var.
    Hoppetossan 79 skrev 2008-07-31 18:14:46 följande:

Nu är min Pärla (syskonvagnen) såld. Fick 7200 kr för den så jag är nöjd med det ialla fall men det känns lite vemodigt. Men vi kan inte ha så mycket pengar ståendes utan att den används.... *saknar*
  • Mamma Kråkan

min lill kille kom i april och vi hare andvändt syskonvagn i 4 månader nu.dottern blir 4 i november...den har varit ovärderlig dessa första månaderna. men nu har hon börjat gå mer och jag tycker lillkillen som är fyra månader nu och måste sitta i sittdelen sitter hemskt i den plus att det känns inte som om han tycker om att titta framåt och inte se mamma...så tyvärr så ska vi byta ut våran mot en bugaboo ny...sorry för det långa inlägget.

Johnsson skrev 2008-08-17 10:32:21 följande:
    Någon som kan hjälpa mej lite?!Vi ska påbörja IVF i början på nästa månad för att försöka få till ett syskon till Emma. Tar det sig med en gång kommer Emma att vara ca 3 år när bebisen kommer.Räcker det med singel Uj eller man behöver syskonvagn??Vad tror ni??
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII