• Cuthalion

Dominans, 24/7 och TPE

Läste i er andra tråd men har inte velat förstöra den med en massa frågor så det här var ju toppen .

I den nämns det om bestraffningar och bland annat saan78 skriver om vissa saker hon absolut inte tycker om men som hon utsätts för ändå. Borde inte det gå emot det ni skriver om att allt är baserat på kärlek och respekt?

Jag är ledsen om jag låter dömande, menar inget illa utan är uppriktigt nyfiken.

• Cuthalion

Tack för svaren . Jag vet dock inte om jag blev så mycket klokare .

Även om ni säger OK till en grej så borde era män veta att ni absolut inte gillar det och då borde det vara ett "big no-no" att göra ifall de älskar er. För dem man älskar vill man ju väl . . . Fast ändå så är det ju bestraffningar etc som ni vill ha (hrm, missförstå mig rätt där) så då gör de ju ändå inget som ni inte vill. Hjälp vilket kaos det blir i min hjärna att försöka förstå!

Å andra sidan kanske det är det som skiljer ett dominansförhållande mot ett "vanligt" och att det är därför som jag varken förstår till fullo eller behöver förstå till fullo

• Cuthalion

Tror jag förstår vad ni menar även om det är helt emot min syn på ett kärleksfullt förhållande. Eller inte synen på ett kärleksfullt förhållande i sig utan mer att jag själv inte skulle kunna uppfatta handlingarna som kärleksfulla om de var riktade mot just mig. Men skillnaden är väl att har man en viss läggning så blir vissa saker självklara som andra tittar förundrat på och det låter inte som att någon av er lever i ett kärlekslöst förhållande .

Ytterligare en fråga som jag har grubblat på är ifall ni kan avsäga er rollen när ni vill. Alltså inte "Idag känner jag inte för det här" utan ifall ni vaknar en dag och känner att "Nu vill inte jag fortsätta med den här typen av liv", kan ni då avsluta just den delen?

Självklart förstår jag att det kan bli problem att hålla ihop ifall man har helt olika behov och läggningar men det jag syftar på är ifall ni en dag kan besluta att mannen (i det här fallet) inte får "dominera" er mer?

Svar på tråden Dominans, 24/7 och TPE