Maraja: Jag vill börja med att säga att det är kul att se lite nya ansikten här inne, så att säga. Min förhoppning är att kunna svara på din fråga.
Jag kan börja med ett erkännande. Ja, jag brottas med mina begär ibland. Frågan "varför" dyker upp i mitt huvud och slås inte bort i första taget. Men jag har insett något i mina försök att skapa en apologetik kring mitt beteende. Det är lönlöst. Undergivenhet och dominans förblir i grunden två företeelser som gäckar förståndet och logiken, enligt mig. Trots detta skall jag försöka kort beskriva vad jag tror kan öka förståelsen för mina ställningstagande.
Min grundposition är att jag vill tillfredställa min partner. Jag åstadkommer min egen tillfredställelse genom att tillfredställa henne. Jag uppfyller hennes önskemål såväl som är med och utforskar nya. Men det blir genast mer komplext när hennes önskemål är att jag bestämmer vad som ska hända. Plötsligt har jag fria händer. Ett stort ansvar vilar nu på mina axlar och jag tar på mig detta med passion och glädje. Genom det samförstånd som råder (som du verkar vara medveten om) så påbörjar vi en färd in i våran gemensamt delade sexualitet. Och här kommer det avgörande för förståelsen. Att klippa ut enskilda element och kallt betrakta dem leder dig inte närmare till förståelse. Endast inom denna gemensamma färd börjar saker och ting falla på plats och man känner igen sig. Man känner sig hemma. Trygg. En färd och plats där allt är möjligt. Frihet och insikt. Det här är också varför jag anser att folk är Dom eller Ug i förhållande till sin partner. Det är ett uttryck för gemenskap, kärlek, passion och frihet. I ett.
Sen att hon förtjänar det är ju inget aber, direkt. *skratt*