• gustafssons

    I vilken vecka fick du missfall?

    Jag funderar på när den "vanligaste veckan för missfall är... och kanske kan jag få en "klarare syn om jag får lite röster här..

    Jag beklagar djupt era förluster! man önskar inte någon att gå igenom nått så hemskt!

    Tack!

  • Svar på tråden I vilken vecka fick du missfall?
  • gustafssons

    vad är GBS infektion?


    Winna skrev 2008-07-19 07:08:53 följande:
    Första missfallet fick jag i V16 och sex månader senare så fick jag missfall i V20 och allt berodde på GBS infektion båda gångerna.
  • barnsäng
    gustafssons skrev 2008-07-20 13:10:08 följande:
    vad är GBS infektion?
    En grupp B streptokock som är rätt vanlig hos gravida kvinnor men som mödravården i Sverige inte verkar ta på lika stort allvar som i alla andra länder (troligen en kostnadsfråga).

    www.infpreg.se
  • kärleksmamman

    Vår efterlängtade lilla son somnade in i magen i v.41+1

  • gustafssons
    barnsäng skrev 2008-07-20 18:22:20 följande:
    En grupp B streptokock som är rätt vanlig hos gravida kvinnor men som mödravården i Sverige inte verkar ta på lika stort allvar som i alla andra länder (troligen en kostnadsfråga).www.infpreg.se
    Ja hade/haft nå bakterier vid förra förlossningen så både jag å lillan fick pencelin eller nått där.. Kan de varit det?
    kärleksmamman skrev 2008-07-20 22:05:39 följande:
    Vår efterlängtade lilla son somnade in i magen i v.41+1
    jag beklagar djupt er förlust!
  • barnsäng
    gustafssons skrev 2008-07-20 22:43:07 följande:
    Ja hade/haft nå bakterier vid förra förlossningen så både jag å lillan fick pencelin eller nått där.. Kan de varit det?
    Ja det kan säkert ha varit det. Titta i dina journaler för där står det nog. Och blir du gravid igen så kommer du bli kontrollerad för det automatiskt - om sjukvården gör som dom ska göra förstås.
  • gustafssons

    Jag är gravid. men har inte hört nått om det. sak få min journal om 3 veckor från förra förl.


    barnsäng skrev 2008-07-21 13:02:51 följande:
    Ja det kan säkert ha varit det. Titta i dina journaler för där står det nog. Och blir du gravid igen så kommer du bli kontrollerad för det automatiskt - om sjukvården gör som dom ska göra förstås.
  • barnsäng
    gustafssons skrev 2008-07-21 20:07:49 följande:
    Jag är gravid. men har inte hört nått om det. sak få min journal om 3 veckor från förra förl.
    Om man har haft GBS tidigare så ökar risken för att man ska få det igen under nästkommande graviditeter och därför görs kontroller. Kanske inte i alla län men jag utgår ifrån det.

    Varför tar det så lång tid innan du får din journal? Den ska du kunna hämta ut direkt.
  • gustafssons

    jo. jag kan f¨å ut den när ja vill, men bm skulle skriva ut hela jornalen från förra grav, inte bara förlossnongen.. det skulle ta ett tag så jag tar den vid nästa möte där Har läst den förut, men kommer intehåg nått om det här..


    barnsäng skrev 2008-07-22 10:02:32 följande:
    Om man har haft GBS tidigare så ökar risken för att man ska få det igen under nästkommande graviditeter och därför görs kontroller. Kanske inte i alla län men jag utgår ifrån det.Varför tar det så lång tid innan du får din journal? Den ska du kunna hämta ut direkt.
  • EliasCL

    Vanligast att få missfall är i vecka 8, jag frågade min läkare och enligt statistiken ovan så är det så med.

Svar på tråden I vilken vecka fick du missfall?