Inlägg från: JewelGirl |Visa alla inlägg
  • JewelGirl

LCHF tråden 3

leende guldbruna:Jag hade nog lagt till mer fett på frukosten, lite färre ägg och mer bacon, ost och smör eller kokosfett i kaffe/te.

Du ska äta mer kött än grönsaker, grönsakerna har oxå kolhydrater i sig men inte så mkt. Tex är broccoli bättre än blomkål kolhydratmässigt sett.

Lunchen tex med kycklinglår som är magert behöver bättre tillbehör än en sallad. 2 karrékotletter, karréskivorna brukar vara rätt stora, det kanske duger med 1,5?
    Cole slaw, är den egengjord eller köpt? Den kanske innehåller mycket kolhydrater, tex moroten är ju inte bra för oss.

Frukt är inte så lchf.

Förlåt om det låter negativt men det kanske kan hjälpa dig att få ordning på menyn

• JewelGirl

Mary Cherry: Du kan väl äta tårtan utan själv botten Grädde och annat gott gott är ju inte tokigt Då kan du oxå ta större bit

• JewelGirl

Kaiza: Jag har tanken att återinföra lite kolhydrater men det är mycket längre fram. Ska hålla kosten året ut om jag inte nått målvikten innan, det är först då jag tänkte experimentera med lite kolhydrater i kosten. Vissa saker är ju bara för goda för att leva livet utan men man behöver ju inte äta i mängder längre

• JewelGirl

Mary Cherry skrev 2008-08-08 15:31:07 följande:

Det är marängtårta med hallon och grädde, världens godaste så jag tänker minsann äta mig en tårtbit. Jag brukar också vara en "allt eller inget"-person, men nu j-vlar. Jag kan ju göra en extra skål med hallon och grädde till mig.
    [/citat]

Det lät ju inte helt lchf-galet om man ser till att det enda (?) dåliga är nog sockret i marängen. Så gott!
    Muminski skrev 2008-08-08 15:15:22 följande:
    Låter klokt, långsiktighet. Men alltså, vi behöver ju kolhydrater så helt utan kan man väl inte vara så länge? :?
    Kaiza: Tror inte att kolhydrater är helt galet men de ska nog vara i rätt sällskap och i rätt mängd. Kommer nog ner i målvikten innan året är slut, tippar på 2 månader eller så tills dess.
  • JewelGirl
    Muminski skrev 2008-08-08 15:35:17 följande:
    Maddisen.. Homosapiens är latin för människa. Det är en liten bebis jag har
    hahaha roligt litet missförstånd ni har.

För övrigt är det rastning av barn och hund som gäller här med. Hinner med gymmet ungefär 2 ggr i veckan men det är knepigt när man har två små och mannen jobbar lite oregelbundet. Det blir mest promenader men man lessnar ju på samma gamla omgivning att traska runt i.
  • JewelGirl

Kaiza: Jag har oxå ca 7kg kvar Men 1kg i veckan så är man ju klar snart
    Kör laktosfritt. Det går jättebra och jag använder det en del bara för att maken är lite känslig. Ur lchf-synpunkt spelar det ingen roll. Pass på bara för creme fraiche-låglakots/laktosfri brukar vara lätt-variant.

Maddissen: Jotack, det är bra. Själv då?

• JewelGirl
    Muminski skrev 2008-08-08 15:40:28 följande:
    2 ggr i veckan är bra gjort!
    Kaiza: Jag har förmånen att få tid över till mig själv Det är många mammor som dessvärre inte har det. Och sen är det "bara" att masa iväg till träningen men jag gillar det så det hjälper lite.
  • JewelGirl

leende guldbruna: Frukt är oxå socker Försök att ta något annat. Små babybel-ostar äter en del till fikat. Även småsalami går bra, typ ölkorvar alltså. Sen finns det mycket annat som inte är lika sockerfyllt som frukt.

• JewelGirl

Lolilla: Har hört att ättika ska göra så att äggvitorna blir maräng istället för socker. Har inte studerat detta mer ingående alls Dajmen hade jag bytt mot mörk choklad över 70%.

kolla in www.kolhydrater.ifokus.se där har de spekulerat i lchf-maränger på forumet.

• JewelGirl

Lolilla: Har inte provat Stevia, vet inte ens hur det ser ut. Men personligen skulle jag ha tagit vaniljsocker för att det är ändå så lite men å andra sidan klarar jag att hantera den lilla sockerintaget. Men du får väl testa och tala om hur det gick

Svar på tråden LCHF tråden 3