Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

LCHF tråden 3

Då får du äta mer fett då

Socialen skrev 2008-08-06 10:09:19 följande:
    Ja, möjligen för mycket protein
  • Maddisen80

okis jag kanske lär mig som småningom när jag har börjat ,sen kan jag lära mig här på trådarna

Socialen skrev 2008-08-06 11:24:22 följande:
    Det är inte riktigt så enkelt. Det finns ett övre tak för hur mycket du kan äta även inom LCHF, framförallt när du börjar närma dig målvikten. Det är därför jag hoppas att någon som hållt på med LCHF ett tag ska kunna hjälpa mig. Tips för dig som nybörjare är att gå in på Kolhydrater i Fokus så kan du lära dig mycket om LCHF. Kolla även andra länkar i ts och läs igenom tråden. Då har du en bra kunskapsbas att utgå ifrån, så att det inte blandas ihop med vanlig GI.
  • Maddisen80

okis jag kanske lär mig som småningom när jag har börjat ,sen kan jag lära mig här på trådarna

Socialen skrev 2008-08-06 11:24:22 följande:
    Det är inte riktigt så enkelt. Det finns ett övre tak för hur mycket du kan äta även inom LCHF, framförallt när du börjar närma dig målvikten. Det är därför jag hoppas att någon som hållt på med LCHF ett tag ska kunna hjälpa mig. Tips för dig som nybörjare är att gå in på Kolhydrater i Fokus så kan du lära dig mycket om LCHF. Kolla även andra länkar i ts och läs igenom tråden. Då har du en bra kunskapsbas att utgå ifrån, så att det inte blandas ihop med vanlig GI.
  • Maddisen80

jag har precis startat med lchf,roligt att inte jag är ensam nybörjre

wewe skrev 2008-08-06 13:32:44 följande:
    Hjälp! Har nyligen startat med LCHF o söker information:Behöver information om HUR MYCKET (gram/ml) fett jag ska lägga till resp måltid? Speciellt frukost tycker jag är svårt!(ex. äter kokta ägg till frukost men hur mkt fett ska jag lägga till?)Enligt Annika Dahlqvist ska ju måltiderna bestå av 70% fett. Hur klarar ni det till frukost?Var kan man hitta bra recept, ffa frukost?Tips på hemsidor med ffa recept för alla måltider, som en manual att följa rakt av för hela dagen?TACK på förhand!!!
  • Maddisen80

Den här kanske är något

www.adlibris.com/se/product.aspx

wewe skrev 2008-08-06 18:39:11 följande:
    Nää, jag kan inte läsa alla bloggar med lite recept utspridda här och där. Mina ögon är som fyrkanter....Saknar en sammanställning, "receptbok/manual", med recept för frukost/lunch/middag...Ingen som känner till ngn bra hemsida där recept finns samlat? Eller boktips med LCHF-recept??Tusen tack på förhand!!!
  • Maddisen80

Varsegod för tipset, jag hjälper till om jag kan .

wewe skrev 2008-08-06 18:55:13 följande:
    Tack Maddisen för tipset av Litsfeldts ?Ät fet mat! - bli frisk och smal med LCHF?. Ngn som har läst ovan bok och kan jämföra med Skaldemans ?GI-Noll!: för kvinnor som vill äta sig smala? eller ? Ät dig ner i vikt!: praktisk viktminskning för feta män och runda kvinnor??Vilken är bäst vad det gäller recept?
  • Maddisen80

okis för jag har hela 30 kg att bli av med tyvärr

JewelGirl skrev 2008-08-07 11:56:22 följande:
    Maddisen: Det är individuellt. Egentligen är lchf mer en kosthållning än en bantningsdiet eftersom när en underviktig går upp till normalvikt av kosten och överviktiga går ner till normalvikt.
  • Maddisen80

lycka till med kolhydratsjakten hehe

godisanna skrev 2008-08-07 12:53:56 följande:
    Jag hoppas väl på att gå ner 10-15 kilo. så en bit på vägen har man kommit.. det står väldigt stilla just nu.. kanske fuskar för mycke. så jag ska på kolhydrat jakt.
  • Maddisen80

Tackar så mycket för tipset då vet jag ,jag har även anmält mig till kostcoachen
    teek taak skrev 2008-08-07 13:25:16 följande:

Först måste hormonerna balanseras i kroppen innan kroppen börjar bränna sitt fett. Det är olika när det sker från person till person och hur mkt man har bantat innan med svältkurer etc. Ungefär ska man ge det en chans, minst 3 månader. Jag började bränna fett efter 7 veckor eftersom jag bantade inte förr.
Svar på tråden LCHF tråden 3