Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

LCHF tråden 3

Smurfan 81 skrev 2008-09-28 19:06:51 följande:

För mig spelar det roll! Jag typ lever på lightläsk! Om jag inte får dricka det kan jag lika gärna lägga ner på än gång. Jag dricker varken kaffe eller te och jag tycker inte om vatten som inte är kolsyrat. Men jag har inte fått några extra hungerkänslor av att dricka lightläsk. Jag har aldrig varit så här mätt och nöjd i hela mitt liv! Jag är knappt hungrig när det är dags att äta. Sen har jag INGET godissug över huvudtaget, och jag är världens störta gottegris normalt sett. Sen jag blev gravid med mitt första barn för snart 3 år sen har jag nog ätit godis VARJE DAG och nu har jag inte tagit en bit sen i torsdags och känner inte ens suget!Sen vet jag inte om jag gått ner än, jag tycker magen känns större så vi får väl se imorgon...
    Visst, funkar det för dig så drick det då. Jag dricker inte heller kaffe eller te och vatten dricker jag bara om det är kolsyrat eller iskallt. Tidigare drack jag bara juice. Nu har vi köpt en Wasser Maxx (soda stream) och numera dricker jag bara vatten.
  • yrväder

Smurfan 81 skrev 2008-09-28 19:17:10 följande:

Jag vet ju inte än om det funkar, men jag hoppas vekligen det! Känns lite tråkigt att bara få dricka vatten faktiskt...
    tyckte jag med i början och visst kan jag få sug efter juice ibland om jag är hungrig eller så. Men jag har klarat mig hittills. Ibland dricker jag mjölk.
  • yrväder
    Tristanya skrev 2008-10-01 22:24:28 följande:
    står ju innehållsförteckning på sidan.. innehåller lite vetemjöl, men är bara 2,7g kolisar/skiva, så är ju endå ok!
    fast mjöl är ju ajabaja hur lite det än är. Egentligen, om man ska hårddra det.
  • yrväder
    nirakkarlsson skrev 2008-10-03 14:51:42 följande:
    Svar på #2565INGEN??? Kan jag dricka proteinpulver för att få i mig mer protein när jag är så dålig på att äta kött?
    jag dricker proteinpulver på morgonen tillsammans med fil och grädde. har svårt för att veta vad jag ska äta på morgonen då jag inte äter ägg. Bacon känns för mkt till frukost. Men kolla så det inte innehåller med än 5 g kolisar per 100g. Nån enstaka jag tittat på gör det.
  • yrväder

Smurfan 81 skrev 2008-10-05 09:51:39 följande:

En annan sak, om det här med fett. Jag är fortfarande mammaledig och har två små blöjbarn hemma så jag har lite svårt att lägga 50:- på ett paket smör... Vad är det som är så illa med det flytande margarinet? Och är det bättre eller sämre än att inte ha nåt extra fett alls?
    vad köper du för smör som är så dyrt? 25 kr paketet kostar det hos oss...
  • yrväder
    annbom skrev 2008-10-05 17:11:06 följande:
    Fast någon gluten är det inte i och det finns ju keso som är laktosfri. Riven ost är ju näst intill lakosfri.
    det finns helt laktosfri ost från valio oxå.
  • yrväder

Smurfan 81 skrev 2008-10-05 18:40:55 följande:

För ett helt kilo??? De små paketen kostar väl 25:- ungefär, de stora kostar 47:- på Willys.
    hm, näe. Ett halvt. Vi har inte stora paket, eller ja, det kanske finns på willys iof, jag har inte kollat. I vilket fall går det ju inte åt så mkt och det finns inte en susning i världen att jag skulle äta margariner nu efter att ha läst tillverkningsmetoderna
  • yrväder

Smurfan 81 skrev 2008-10-05 18:43:00 följande:

De har billigt rimmad sidfläsk på Lidl nästa vecka. Vad är rimmad sidfläsk? Är det typ som tjock bacon eller liknar det bogfläsk? Steker man det eller har man det i gryta? 29,90 kilot kändes som ett bra pris nämligen, men jag måste ju veta vad jag ska göra med det...
    det är som tjock bacon, iaf om det är i skivor. Men iaf så är det saltat, så gryta vill du nog inte ha det i. Det är alltså lika salt som bacon. Vi brukar ha det till palt (förr alltså )
  • yrväder
    nirakkarlsson skrev 2008-10-05 18:45:30 följande:
    Hej!Hur bra är den här metoden för hjärt&kärl???Tänkte om det blir så att man får lättare att få sånna sjukdomar?Solrosfrön i yoghurten är det ok??
    du lägger inte på dig fettet så länge du inte kombinerar det med kolhydrater. Så det är ingen fara för hjärtochkärlsjukdom
  • yrväder

Smurfan 81 skrev 2008-10-05 18:52:02 följande:

Ok, så vad kan man göra med det då?
    tja, bra fråga Istället för bacon då? Men jag vet inte om det blir så väldans gott. Ibland brukar vi göra korv, fläsk och löksås och då har jag i rimmat fläsk.
  • yrväder
    nirakkarlsson skrev 2008-10-05 18:54:52 följande:
    Svar på #2677Ok vad bra,nä jag har försökt att inte ätit några kolhydrater alls...men det finns ju lite lite i keso osv...så det går ju inte att undgå helt.
    ja fast kolisar som är godkända är ju okej. Men man får inte äta kolisar som höjer blodsockret för mkt, för det är när man har högt insulin som kroppen binder fett.
  • yrväder
    Maddisen80 skrev 2008-10-05 21:33:30 följande:
    Det är klart men tål ens inte riven ost
    är du laktosintolerant eller mjölkproteinallergisk? det finns ju helt laktosfri ost från valio. är det mjölken du inte tål är det ju värre.
  • yrväder
    Maddisen80 skrev 2008-10-05 21:37:57 följande:
    hejsan det är mjölkprotein och laktos jag inte tål
    okej. ja då går dom väl inte göra alls eftersom det inte finns mjölkfri keso. Annars finns ju sojaost.
  • yrväder
    Tessa606 skrev 2008-10-06 11:09:13 följande:
    Smurfan 81 skrev 2008-10-06 11:05:32 följande:Jag var precis inne i recepttråden och hittade äggmuffins, ska nog prova det!!Sen hur är det med lightläsk? Kan man dricka det? (inte till frukost alltså)
    kan och kan, man kan, men sötningsmedel triggar lätt sötsuget, man blir hungrig och så äter man fel saker. Men vissa säger att klarar man bara hålla sig från det är det ingen fara.
    Själv äter jag inte konstgjorda ämnen. Dricker mineralvatten istället.
  • yrväder
    troja80 skrev 2008-10-06 19:43:03 följande:
    Visst är det rätt ok m finn crisp? Men hur många? Rätt högt kolhydratvärde iaf............
    1 isåfall
Svar på tråden LCHF tråden 3