Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

LCHF tråden 3

Fruktsmoothie

Antal Portioner:
    Instruktioner
    1.Lägg yoghurt, olivolja och frukt (skalade och utan kärna) i en mixer. 2.Mixa till en slät smoothie. 3.Servera med 1 kokt ägg och en näve hasselnötter.

kostcoachen recept

Kenzie skrev 2008-08-27 08:48:54 följande:
    Det verkar ändå som att du inte riktigt förstått vad lchf-kost innebär eftersom du ifrågasätter huruvida man bör äta frukt eller inte. Mitt råd till dig är att låna några böcker och bli medlem på kolhydrater.ifokus.se Om man försöker äta lchf-kost men dessutom äter för mycket kolhydrater går man upp i vikt istället.
  • Maddisen80
    Svar på #1267
    kenzi ,nä men jag kollade bara på dagmenyerna, jag får ju inte äta någonting nu helst eftersom jag har ibs, men ska köra lchf sen dietisten rekommendationer
  • Maddisen80

Hejsan enligt dietisten så ska jag äta vilt kött, lamm,vit fisk ,squash,tomater,gurka,kokta morötter, grönsallad, persika,melon,svartvinbär,mjölkfritt smör,glutenfritt bröd om jag vill ,ytterst lite ris ,örtkryddor, örtte utan koffein . i 3 veckor.

Jag åt kebab sallad iförrgår, blev jättedålig i mage

Kenzie skrev 2008-08-27 09:51:25 följande:
    Maddisen: Vadå får du inte äta något alls? Ja lchf verkar vara en idealisk kost om man har ibs, många har blivit mycket bättre.AnnaLind: Det beror helt på köttet. Viss kebab innehåller enbart nötkött och kryddor medans det i någon annan är fullt av socker och tillsatsämnen. Fråga på restaurangen. Jag har ätit kebab när jag varit ute och snurrat och har inte märkt något. Såserna innehåller ofta socker så passa dig för dom.
  • Maddisen80

Jag äter kokta ägg, makrill i tomatsås eller tonfisk

Bobbenn skrev 2008-08-27 11:09:40 följande:
    Vad äter ni till frukost tjejer och hur länge står ni er på det sen? Hur många kaloroer bör frukost innehålla? Åt ägg med ost och feta ost, fick det till 450 KCAL ungefär. Var det bra eller anus? Sen om jag kommer börja träna på gym 2 ggr i veckan och på crosstrainer hemma 3 dagar i veckan, är det inte farligt med så lite kolhydrater då?
  • Maddisen80

Hejsan hur ä läget med dig då , här är det jättebra,lite trött,rastlös när jag inte träna. Jo jag får försöka undvika frukt

Muminski skrev 2008-08-27 11:12:57 följande:
    Hej på er, jaha så har man gjort bort sig då. Här outade jag en bild och skröt om att jag minsann skulle få positivt besked på vägningen idag... jag ropade hej innan jag kom över bron så att säga.Döm om min förvåning när jag vågen visade 2 kg UPP!!!!!! WTF!! Jag tycker ju att jag minskat i omfång, riktigt mycket just denna veckan. min man säger det hela tiden när kan kramar mig, att hullet är borta och kläderna sitter pösigare för var dag. Men så visar vågen plus. Min enda teori kring detta är att jag inte varit på toa och ja..hrmm.. på några dagar så kanske är det så??Men jag tappar inte modet utan fortsätter att köra på.Maddisen, du behöver inte be om ursäkt för detta med frukten, men många här undviker all sorts frukt just för att det triggar sockerberoendet. Det kan du kanske tänka på. Du är verkligen så hjälpsam och snäll som alltid kommer med glada kommentarer till oss andra, fortsätt med det. Hoppas att det går bra med cykeln, trist.Det här med kosthållning är ju så individuellt, alla reagerar vi olika på det men just LCHF avråder ju från frukt. Kanske är du mer inne på GI?Hur har det gått i övrigt, du hade ju gått ner lite, känns det bra?
  • Maddisen80

hmm gott med grädde och ägg

Bobbenn skrev 2008-08-27 12:04:57 följande:
    Jag åt 2 ägg, lite grädde, 1 dl ost och lite feta ost till frulle, tänkte äta lite ost till mellis hmmmm kommer inte på nått bättre ska på föräldragrupp snart så nått måste jag nog stoppa i mig, hungrig igen, åt 11
  • Maddisen80

hejsan hur ä läget , jag är medlem kostcoachen

lärjunge skrev 2008-08-27 14:25:14 följande:
    Jag skulle alltid föreslå Dr Dahlqvist blogg i första hand, eftersom det är hon som förespråkar det. Det är inte bara LCHF'are på KIF, utan alla LC kostprogram där, som Atkins t ex....
  • Maddisen80

Frukost 2 kokta ägg och makrill i tomatsås, lunch laxfile och broccoli,middag kycklingfile och broccoli,kvällsmål frukt

Jag har gått ner från 104 kg -97,9 , 52 % i fett - 43 i procent, 122 cm i midjan - 114

Min träning kommer se ut så här från och med måndag 1 september

Måndagar 17.45 -18,15 spinning
    Tisdagar 18.30 -19.00 Core
    19.15 -19.45 spinning
    Onsdagar vila
    Torsdagar vila
    Fredagar Styrketräning alla musklergrupper
    Lördagar Vila
    Söndagar 11.00-11.50 spinning

lärjunge skrev 2008-08-27 17:24:37 följande:
    Hej!Jag har lite frågor:1. Hur ser din matdag ut med LCHF-metoden?Frukost: kött, ägg, ost, kaffe+grädde+hermesetas.Lunch: isbergssallad med tonfisk och majonäs. (el. kött, grönsaker, smör)Middag: kött, grönsaker, smörFika: ostrullar, kaffe+grädde+hermesetas.Vatteninttag: 2L2. Hur mycket och hur ofta tränar du?Just nu, motionsimning och vattengympa måndag-fredag. Helgen är vilodagar.3. Hur mycket har du gått ned?Började 1/8 och har gått ner 4kg hittills.4. Hur varierar du din mat?Nya recept, tips från LC kompisar...
  • Maddisen80
    Svar på #1365
    idag har jag ätit vit fisk, zuchinni och spenat ,min mage säger ifrån ,undra varför?
Svar på tråden LCHF tråden 3