Inlägg från: Smurfan 81 |Visa alla inlägg
  • Smurfan 81

LCHF tråden 3

Callina skrev 2008-10-06 21:44:47 följande:
    Jag behöver tips, jag älskar kesoplättarna men dom innehåller ju 3 msk dinkelmjöl och på bara ägg och keso blir det väl omöjligt att hålla ihop några plättar.. Någon som har tips vad man kan blanda med ägget och keson så att det håller ihop?
    Kolla de här:
    kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx&GroupId=8c9a8e62-232a-4cb2-a1a4-4b7438189e28&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Jag äter de som frukostmackor med smör och pålägg. Med kniv och gaffel för de går inte att hålla som en macka, men men... Har även ätit dem med falukorv och stekt ägg, som en äggmacka och det funkade jättebra det med!
  • Smurfan 81

Skulle vilja ha ett bra recept på Pannacotta. Vet att nån pratade om det förut, vill ni dela med er av receptet? Hittade det här i en tidning:

2 blad gelatin
    2 dl mellangrädde (då kan man ju ta fet)
    1 dl kokosmjölk (står 3,5% på livsmedelsverket)
    1 msk honung

Kan man bara utesluta honungen i den tro?

• Smurfan 81

Jag brukar höfta till lite med gramen så jag litar inte till 100% på resultatet, men det är skönt att få en vägledning till hur man ätit. Jag brukar ligga mellan 5-7% kolhydrater.

Nu har jag börjat med en liten blogg! Bara 3 middagar hittills, men det kan ju bli fler!
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b106044.html

• Smurfan 81

En ölkorv kanske kan funka som ett litet mellanmål/snacks. Köpte Willys egna ölkorvar igår, 0% kolhydrater!
    Hittade faktiskt minikorv med 0% också som jag tänkte köpa till nästa veckan då vi ska till landet, BARNFRIA, med några kompisar. Något sen kräftskiva på lördagen (med västerbottenostpaj, mmm) och sen en ordentlig brunch på söndagen. Köpte lönnsirap på Atiksprodukter.se som jag hoppas hinner komma till dess så vi kan göra amerikanska pannkakor också!

• Smurfan 81

Jag hade inga kryddor allt på mina polarbröd... det blev gott det också! Speciellt med prickig korv!

• Smurfan 81

Nån som vet hur Atkins funkar? Vad menas med "nettokohydrater", och är det något man kan ha användning för i LCHF? Nu tänker jag förstås på godiset på deras hemsida, Atkinsprodukter.se

• Smurfan 81
    Trollens mamma skrev 2008-10-09 20:47:37 följande:
    Smurfan:Är inte Aktins mycket lik LCHF?Vad är skillnaden?????
    Jo, det är väldigt likt, det är ungefär som GI. Det jag var lite nyfiken på var hur de tänkte med sitt godis när de säger att en påse innehåller 0,5g nettokolhydrater. Betyder det då att ajg ska lägga på 0,5g på mitt kolhydrat intag den dagen om jag äter en påse sånt godis? För 0,5g kan jag offra! På lördagen vill man ju gärna ha något när maken sitter med sin godisskål...
    Och ja, det är sötningsmedel i det godiset men eftersom jag klarar av att äta sötningsmedel utan stoppa i mig massa extra så spelar det ingen roll för mig.
  • Smurfan 81
    tessan8micke skrev 2008-10-10 07:42:39 följande:
    Jag har beställt lite godis därfifrån häromdagen, har inte fått det än dock, så jag vet inte hur det smakar.Det låter ju väldigt bra iaf, så jag hoppas det är ok att äta lite!
    Igår fick jag hem det jag beställt. Jag hade tänkt att ha det som lördagsgodis. Köpte 6 påsar så att man kan göra en egen liten skål med lite blandat. Så tanken är att de där 6 påsarna ska räcka ett bra tag. Till ikväll har jag gjort en liten sats "sega brownies" efter recept på KiF. Ändrade lite i receptet... Den är väldigt hård, men det ska nog gå att äta ändå. Smakade på en kant igår och jösses vad stark chokladsmak det blir när man använder 70% choklad! Men med en stor klick creme fraiche eller grädde blir det nog gott.
Svar på tråden LCHF tråden 3