LCHF tråden 3
Ni som gör egen jordnötssås - vilket jordnötssmör använder ni? SKippy? Eller gör eget? Hjääälp!
Ni som gör egen jordnötssås - vilket jordnötssmör använder ni? SKippy? Eller gör eget? Hjääälp!
Great!
Hej tråden!! Det är hopplöst att ha semester och äta på olika ställen.... Var på SAABmuseét igår.... Dagens där: köttbullar&mos, vårrullar&nudlar, vegbiff&pasta.... GAH!!! Vad fan gör man.... Äter köttbullar och mos och tänker på annat.
SKIT.
Jag längtar till måndag, jobb, vardag och MATLÅDOR!!!
Hello dear!!
Japp, man kan lätt tappa 2 kilo första dygnet, speciellt om redan känner sig svullen och semesterpluffsig, haha....
Vikrgrejer funkar bra här, tror inte vikttråden är så superaktiv. Eller vad vet jag, jag har inte vägt mig på läääänge, i ren självbevarelsedrift alltså! Risken finns för tankar som "buhuhuhäää.... det är inte lööööönt, ge mig lite chips"
Hej!
Jag är verkligen inte nån moralhöjare just nu, så jag ska knipa käft om mina utsvävningar, återkommer när jag tagit mig i den berömda kragen.... Jag är trött på att ha semester
Nej nej nej!! Du går på LCHF!!
BTW: Nu är jag back om track igen, efter en tillfällig svacka efter potatismosincidenten!
Ja, jag vet att nötter är bra. För mig som allergiker är det dock bara jordnötter som funkar, om jag vill ha livet i behåll.
De flesta i denna tråden håller sig runt 20 gr kolhydrater per dag, och ca 5% av dagsintaget totalt.
Skulle jag äta 100 gram kolhydrater per dag så skulle jag INTE ligga i ketos, det är alldeles för högt. På bla viktklubben.se anges 50 gram som ketosgräns, och det verkar stämma rätt bra.
Läser man SSS så är 20 gram max, men så extrem är inte jag. Jag ligger nog runt 25-30/dag. Å andra sidan, eskimåerna är nog inte mer korkade än andra, och de äter ofta inga kolisar alls, så den teorin köper jag inte, att det är skadligt för hjärnan att ligga under 20 gr.