Inlägg från: Medusan |Visa alla inlägg
  • Medusan

LCHF tråden 3

Skulle uppskatta om någon kunde i informera mig om vad cf är för något? Har läst det på flera ställen men inte fattat vad det är

• Medusan

Hej

Har en fundering som jag vore tacksam om några av er kunde svara på.

Jag håller på att gå ner i vikt med vlcd-kur just nu (very low calorie diet). Jag har kört i två veckor med det nu och håller på att fundera hur jag ska gå vidare efter denna rena kur med enbart pulverpåsar. Jag har minst 10 kg till att gå ner och har inte tålamod nog att låta det ta väldigt lång tid (1 kg/vecka är perfekt för mig).

När jag läser i den här tråden och på andra ställen om denna typ av diet så verkar det inte som att man går ner i vikt speciellt snabbt av den? Stämmer det eller har jag missförstått något?

• Medusan
    leende guldbruna skrev 2008-10-15 17:56:46 följande:
    Svar på #2906viktnedgången e väl olika för alla och hänger delvis ihop med hur lite kolhydrater du äter.Alla i den här tråden e ju inte super strikta å då kan det ju bli så.Jag har gått ner mellan 1 och 1 1/5 kg i veckan,å det tycker jag e mycket.Men sen e det klart att man helst velat gå ner 20 kg på en kvart.Eftersom jag har så mycket att gå ner Men vilken annan kost tänker du att det skulle gå "snabbare " med??Visst ,jag har varit med i vv förr å då kunde jag gå ner 2 kg men sen inte gå ner ngt nästa v, Är svårt å jämföra viktnedgång!Hoppas du hittar det du söker
    Tack för ditt svar

Om jag skulle testa denna metod skulle jag vara ganska strikt med kolhydrater (skulle äta så pass lite att jag håller mig i ketos).

Den viktnedgång du fått till är ju jättebra och jag skulle vara jättenöjd om jag kunde äta så mycket gott som man kan äta på denna diet samtidigt som jag gick ner så mycket. Jag tänker på det där med att man ju får i sig så mycket kalorier och det krävs ju att man håller tilbaka rätt rejält på kalorintaget för att gå ner 1 kg i veckan.

De dieter som finns som man kan gå ner mer än ett kilo i veckan på är vlcd-kurer som jag går på nu (naturdiet, nutrilette, cambridge osv).
  • Medusan
    Smurfan

1300 kcal låter ju som en rimlig nivå att ligga på. Men kan man gå ner så mycket som 1 kg i veckan på den nivån?
  • Medusan
    Tristanya skrev 2008-10-15 21:16:24 följande:
    jag har ätit LCHF sen 3 sep (6 veckor idag), o jag har gått ner ca 8kg! o det är väl rätt snabbt endå.. har ca 22 kg kvar att gå ner!
    Det är ju jättebra resultat! Om du orkar får du hemskt gärna beskriva litegrann hur du ätit för att få så bra resultat. Hur många kalorier, är du jättenoga med att få i rätt mängd fett osv?

Har du tränat mycket?
  • Medusan
    Tristanya

Tack för att du tog dig tid att att svara på min fråga

Låter himla gott det du äter, förutom köttet då men det är ju för att jag är vegetarian (finns dock många goda vegetariska alternativ till kött som jag kan äta istället).

Jag ska seriöst överväga att testa den här metoden, min är också intresserad och det vore ju perfekt ifall både han och jag kunde gå på samma diet.

Jag vill dock väldigt gärna träna mycket och det jag är tveksam till är om man orkar det när man äter så lite kolhydrater. Ska försöka hitta lite mer info om det.

Lycka till med din fortsatta viktminskning!
  • Medusan
    Jamieolivia

Vad glad jag blir av att höra att det går att träna på rätt hårt. Jag blir mer och mer positiv till LCHF ju mer jag läser. Det som fick mig att tvivla till en början var just det att jag fick för mig att man gick ner väldigt sakta i vikt av det plus att jag var orolig att man inte skulle palla med att träna på så kolhydratfattig kost
Svar på tråden LCHF tråden 3