Inlägg från: calcioaddict |Visa alla inlägg
  • calcioaddict

LCHF tråden 3

Hej! Efter någon veckas smygläsande i tråden så tar jag mod till mig och skriver själv!

Har ätit mer och mer strikt LCHF sedan ca tre veckor tillbaka. Syftet var både viktminskning och att se om min värmeallergi kunde bli bättre. Första dagarna rasade kilona! Men så har det sedan stannat av, som ni andra beskrivit. Men jag tänker ändå fortsätta kämpa på, för mitt sockersug försvann helt efter bara några dagar, och har inte kommit tillbaka. Och var jag tidigare så himla gasig! Ibland var det till och med svårt att vara diskret med pruttandet på jobbet! Men det problemet har helt försvunnit det med. Så himla skönt!

Det lät väldigt läskigt dock med levervärdena...

• calcioaddict

De där äggmuffinsarna har jag minsann sett att ni tjatat länge om i tråden! Jag får nog ta och testa dem jag med. Smurfans varianter lät smarriga.

• calcioaddict

Tackar, Maddisen!

Nu ska jag leta mig tillbaka i tråden efter recept på de där äggmuffinsarna! Någon hade ätit sådana till frukost. Det tyckte jag lät som ett bra alternativ till den turkiska yoghurten på morgonen. Jag tänkte försöka skära ner lite på mjölkprodukterna.

Svar på tråden LCHF tråden 3