Inlägg från: stina72 |Visa alla inlägg
  • stina72

LCHF tråden 3

Hej på er!

Är ny i denna tråden. Har ätit low carb förra sommaren och gick faktiskt lätt och smidigt ner ca 6 kilo utan motion. Sen slutade jag eftersom jag tyckte att det blev både dyrt och krångligt.

Men igår tog jag mig i kragen igen och började på ny kula

Hoppas på lite tips angående vad man ska istället för potatis och pasta. Något som är billigt, gott och enkelt

Nu ska jag läsa lite mer i tråden

• stina72

Har nu åxå varit inne på minmat.net och kollat av hur mkt kolisar och kalorier jag ätit under dagen.

Hamnde på 8% fast jag tycker att jag hållit ganska bra på att minimera kolisarna.
    Men å andra sidan stog det att naturell yoghurt 3% skulle ha över 7% kolisar men på mitt paket står det 5%.

Min frukost:
    Yoghurt med linfrön, pumpakärnor och kanel.
    3 st skinkrullar med hårdost. Ett kokt ägg.

Lunch:
    Hemgjorda pannbiffar på nötkött som jag värmde i matlagningsgrädde. Serverade med blomkål och broccoli.

Mellis: Proteindrink och lite brieost

Middag: Kassler med keso och fetaost.

Kvällstugg: 1 glas rödvin (det är ju lill-lördag )Brieost och skinkrullar med hårdost.

Vad tycker NI om denna matsedel?

• stina72
    Kenzie skrev 2008-10-15 19:44:25 följande:
    Svar på #2928Din matsedel ser bra ut. Men byt ut yoghurten mot turkisk yoghurt och matlagningsgrädden mot riktig grädde. Proteindrink ser jag heller ingen nytta med, du får i dig tillräckligt med protein av det mat du äter.
    Tack för svar
    Ska testa turkisk yoghurt...fått för mig att den inte är god, men jag kan ju ha fel

Asch...proteindrinken var mest en grej som köpte eftersom jag har lite svårt att planera in mellisar. Och sen vet jag inte riktigt vad man kan ta för mellis som "nödlösning"
    Som idag när jag fick för mig att gå stavgång. Jag vet med mig att jag blir sååå himla sugen och småhungrig efter att jag tränat. Därför tog jag med en proteindrink att gotta mig med efter stavgången. Så de här drinkarna är mest för att få mig nått överhuvudtaget som inte blir fel
  • stina72

Ja, babybel är ju smart ju..tack

Jaha, kan man få för mkt protein? Det trodde jag inte.

• stina72

Ölkorv är ju gott....men hur håller sig den i handväskan? :-P

• stina72

Ölkorv och babybel var ju superbra mellistips
    Alltså, det är säkert 5 år sedan jag åt ölkorv. Har ju undvikit det eftersom det är så fett med korv. Och nu kan man äta det till mellis...snacka om lyx

Pratade med mina "pulverbantande" kollegor om min nya diet och dom tror mig inte...haha de ska allt få se. Sen kan de hålla på med sitt självplågeri
    " det ska va gött å leva annars kan det kvitta ....nananananaaa"

Svar på tråden LCHF tråden 3