Egensinnig skrev 2008-08-14 20:54:22 följande:
Hur har era LCHF-resor sett ut? Viktminskning? Humör? Mående?
Jag är inne på min första resa med LCHF och klev på tåget den 16:e juni i år. Har hoppat av och luftat mig på några perronger under resans gång men alltid hunnit med tåget igen innan avgång :o)
Viktminskning totalt sedan starten är ca 6 kg, vilket jag är nöjd med (tåget stod still en vecka och jag plockade upp 3 kg av de då 5.4 tappade kg så jag fick starta om lite)
Humör och mående ; har bara märkt av positiva förändringar, blivit lugnare och fördragsammare. KAN också ha att göra med att jag var så inihelvete stressad på jobbet att jag inte märkte om jag var sur och grinig pga av stress eller omställningsbesvär. Omgivningen har i alla fall inte klagat högljutt.
Har haft ett par migränanfall, men de har jag ju alltid lite då och då, och att jag började gnissla tänder och få ont i käkarna var nog stressrelaterat, för det gick över när semestern började
Har upptäckt att mina vanliga triggerpunkter för smärta är mindre ömma.
Jag började helt cold turkey med att ta bort alla de vanliga kolhydratkällorna utan att trappa ner, men har mått oförskämt bra trots detta, och kan inte direkt påminna mig några besvärliga omställningsbesvär ; jag var lite trött och matt en dag, men det gick över snart nog...