Inlägg från: Sandra och Frippe |Visa alla inlägg
  • Sandra och Frippe

planerad kejsarsnitt?

jag blev akutsnittad,hade velat ha en vaginal förlossning. Varför vill du bli snittad?
    Jag fick en sorts bedövning som förlamar från bröstet och ända ner,kateter, skakningar som fan när det släpper och fy i helvetes ont. För varje dag halveras det onda så det går ganska fort men har inte full känsel i magen och är inte säkert att den kommer tillbaka,har övervikt vilket gör att jag fått en liten hängbuk över ärret,(nått att tänka på även om du inte är överviktig just idag) inga kläder sitter bra pga av bullen på magen. Ärret kliar när jag blir varm, och jag kan få små inflamerade hårsäckar ibland.De gör oxå att ärret blir fulare för varje "finne" som sitter där.

Det finns såklart både positiva och negativa aspekter på allt..ville bara att du ska veta att det kan bli negativt med så är du inte sjukt rädd för att föra vaginalt så kanske du är mer hel efter iaf.

• Sandra och Frippe

nara en liten bara...de kommer inte att plocka ut barnet med snitt bara för att du på plats inte vill ha sugklocka tex. Då är du ju klar nästan och dessutom så ligger barnet så långt ner i bäckenet.
    D 1980 skrev 2008-07-13 16:49:08 följande:

Det är väl såna komplikationer som ni beskriver som gör mig orolig inför snitt. Man vet aldrig hur lång tid det tar att läka för egentligen är det inte bestämt i förväg att man kommer spricka helt o hållet både inuti o utanpå om man föder vaginalt.... Den ultimata lösningen skulle nog för mig vara (som jag känner just nu iaf) att försöka föda vaginalt men så fort de måste använda sugklocka eller märker att jag kommer spricka mycket att ta ut barnet med snitt då.Usch, känner mig så nervös inför samtalet för jag är en sån där person som alltid är osäker på mig själv o riktigt velig. Så skrämmer jag upp mig själv alltid i förväg o tar reda på allt det värsta som kan hända.
  • Sandra och Frippe

Ja,självklart finns det extremfall, men gör dig själv en tjänst och utgå inte från att allt kommer att gå åt helvete från början*S*.
    D 1980 skrev 2008-07-15 08:10:34 följande:

Nä jag vet men vet en som födde för ca en månad sen o hennes barn hade inte alls sjunkit men hon hade fått värkar ändå o åkt in. Då stod de o tryckte på hennes mage samtidigt som de använde både sugklocka o tång. Då flög barnet bara ut helt plötsligt (helt oväntat) så hon sprack både inuti o utanpå (o även ändtarmen sprack) så mycket så hon förlorade massor med blod o det kommer ta minst ett år för allt att läka. Det var väl det som jag tänkte att jag inte vill vara med om. Sen vet jag väl innerst inne att de flesta förlossningar går bra men jag ser alltid det värsta framför mig.
Svar på tråden planerad kejsarsnitt?