• Svar på tråden 2008 del3
  • oxle bo

pyro pyret:jätte grattis
    du fick ditt + sa ju det...gud vad roligt..när är de lille beräknad? kramar

• Åttan

Grattis Pyro Pyret!!!  Gud vad roligt.. Har oxå haft semester från FL under min semester och hade hoppast på att få återkomma med ett + men så vart det inte.. men hoppas att få följa dina fotspår snart.. !

Så börjar vi om från början.... igen.... å igen.. å igen.. å...
  • Nork

Vad härligt! Stort grattis till dig. +:en verkar vara smittande i denna tråden! Det är aldrig bara 1. Så skönt att du äntligen fått det! Vilken vecka är du i?

• Pyro pyret

Tack tjejer!

Jeskan:
    ja det verkar ju ha den effekten... håller tummar och tår för att det ska smitta av sig till dig och 82Viola. Gjort nått skoj i sommar?

82Viola:
    hoppas menshäxsan håller sig borta nästa gång. Vet du redan nu att du inte har ett jobb till hösten?

Nyköpingsbo och Nork:
    för mig är det inte riktigt på riktigt än... har inga symtom så jag känner mig inte vidare gravid. Har ingen anning om hur länge detta har pågått för det var bara en slump att jag upptäckte det nu.

Hade en blödning den 22 juli som jag anntog var en spontan mens (ca 1,5 dag vilket är okej för mig). Men pga. att jag har oregelbunden mens så vet jag faktiskt inte hur lång min cykel är, det kan lika gärna ha varit en nidis. Ska ringa och boka tid idag hos barnmorskemottagningen så jag får någon klarhet i detta.

Hade faktiskt gett upp hoppet om en naturlig grav... men efter ett år och nio månader med undersökningar och piller m.m. är min väntan äntligen över.

• 8Viola2

Pyro pyret skrev 2008-08-21 08:45:17 följande:

Tack tjejer!Jeskan: ja det verkar ju ha den effekten... håller tummar och tår för att det ska smitta av sig till dig och 82Viola. Gjort nått skoj i sommar?82Viola: hoppas menshäxsan håller sig borta nästa gång. Vet du redan nu att du inte har ett jobb till hösten? Nyköpingsbo och Nork: för mig är det inte riktigt på riktigt än... har inga symtom så jag känner mig inte vidare gravid. Har ingen anning om hur länge detta har pågått för det var bara en slump att jag upptäckte det nu. Hade en blödning den 22 juli som jag anntog var en spontan mens (ca 1,5 dag vilket är okej för mig). Men pga. att jag har oregelbunden mens så vet jag faktiskt inte hur lång min cykel är, det kan lika gärna ha varit en nidis. Ska ringa och boka tid idag hos barnmorskemottagningen så jag får någon klarhet i detta. Hade faktiskt gett upp hoppet om en naturlig grav... men efter ett år och nio månader med undersökningar och piller m.m. är min väntan äntligen över.
    Vi får hoppas att mensen väljer att hålla sig borta.
    Nja jag vet inget om arbete till hösten ännu.
    Företaget är i en utvecklande sits och jag får nog reda på mer nästa vecka skulle jag tro. Eller iaf önskar!
  • Nork

Väntar med spänning, fast eftersom du inte känner någonting så har du kanske inte gått så långt. Jag har ju oxå haft turen att må bra hela tiden och det enda som jag haft är tröttheten till och från i början. Gäspade väl 1 miljon ggr per dag kändes det som. Annars kom illamåendet bara när jag blev ordentligt hungrig. Så jag kan inte klaga. (sen har jag fått sjukt dålig hy, så den som tänker på det kunde ju luska ut hur det låg till)

82Viola: Håller tummarna för både jobbet och att tanten håller sig borta!

Pyro pyret skrev 2008-08-21 08:45:17 följande:

Nyköpingsbo och Nork: för mig är det inte riktigt på riktigt än... har inga symtom så jag känner mig inte vidare gravid. Har ingen anning om hur länge detta har pågått för det var bara en slump att jag upptäckte det nu. Hade en blödning den 22 juli som jag anntog var en spontan mens (ca 1,5 dag vilket är okej för mig). Men pga. att jag har oregelbunden mens så vet jag faktiskt inte hur lång min cykel är, det kan lika gärna ha varit en nidis. Ska ringa och boka tid idag hos barnmorskemottagningen så jag får någon klarhet i detta. Hade faktiskt gett upp hoppet om en naturlig grav... men efter ett år och nio månader med undersökningar och piller m.m. är min väntan äntligen över.
  • Pyro pyret

82Viola: oj, vad jobbigt att sitta och vänta på att få redan på en sån grej... hoppas det löser sig.

Nork:
    Dålig hy har jag också drabbats av... antar att det är en bieffekt. Jag har riktigt hög förbränning och måste normalt äta var 4:e timme... nu måste jag ta en frukt där i mellan för jag blir vansinningt hungrig. Samtidigt är det svårt att veta vad som är pyskist och inte så här i början.

Fick en tid på BVC redan den 3:e sep så snart vet jag med större säkerhet hur det ligger till.

Ringde försäkringskassan och kolla deras regeler för studerande... fattar inte hur de tänker. Jag måste alltså ta ut lån hela vägen fram till jag ska föda för att behålla min föräldrapenning som jag jobbat ihop innan jag börja studera. Trodde att det gällde att man fick csn under den tidpunkten som man blev gravid, men så är det tydligen inte.

Hoppas i vilket fall som helst att jag får må så här bra under hela tiden.. för då kommer jag kunna studera som jag ska... men det kan ju också vara lungnet före stormen.

Men nu är det inte så långt kvar för dig.... åhh ska bli spännande och se vad det blir för en liten.

• Nork

Då är det bara dryga veckan kvar!!! Så spännande! Det är så roligt att vi fått ett till + i tråden.

Nä, FK är ju inte direkt kända för att vara smidiga. Måste vara sveriges mest krångliga företag. Vi ska snart dit på kurs för att få reda på hur man ska ta ut dagarna. BÄVAR!!!! Så jobbigt att behöva sätta sig in i det.

Just nu känns det som jag kommer kunna jobba fram till BF. Men mycket kommer nog bero på stressen på jobbet. Har väldigt svårt att säga nej, så det blir lätt för mycket. Och det kan ju leda till för tidig förlossning och det är väl inte det bästa. Så även om man mår bra får man nog tvinga mig till att ta det lugnt. Kroppen är dock väldigt bra på att meddela när den är trött och det är ju skönt.

Något jag lagt mig till med nu är dock svullna vrister, ser ut som en gammal tant

• Nikithea

Hej!
    Grattis Pyro, superkul!

Det här var en bra tråd att vara med i

Jag berättade på jobbet idag, det var skönt. Börjar bli ganska så rund om magen nu så det börjar bli svårt att dölja det längre. Jag är ju i v 16 nu och kände första rörelserna idag! Det var riktigt häftigt men väldigt konstig känsla...

Har fått varit på en koll med litet ul för två veckor sen för att se så allt bra och det verkade det vara.
    Skönt.

Ta hand om er.

Svar på tråden 2008 del3