Hej!
Pyro; va jobbigt att må så illa... Jag har haft tur och bara mått illa men inte kräkts något. Men som Nork sa, det går över!
Jeskan; Va skönt att veta, men samtidigt så jobbigt! IVF känns ju så stort. Så kände jag med. Tänkte hela tiden om jag var redo för det, på nåt sätt kändes det större att bli gravid genom IVF än på vanlig väg. Fast resultatet är ju faktiskt lika stort vilket sätt man än gör...
Våra vänner gör nu första försöket på bebis nr 2 genom IVF, de lyckades på andra försöket förra gången.
Vi var på rutin UL den 12/9. Jag kan säga att jag aldrig ska utsätta mig för det igen. Klockan 16.10 en fredag eftermiddag fick vi veta att vår bebis hade en prick på hjärtat och förstorat bäcken. Detta i sin tur kunde vara indikationer på downs eller Trisomi 18. Downs skulle vara tråkigt men det skulle inte förändra min inställning till detta barn. Trisomi 18 innebär att barnet inte överlever utanför livmodern och vi skulle isf göra abort. Jätte bra att få veta detta när helgen just börjat och de inte kan göra mer förrens på måndag. Trevlig helg liksom...
Som tur var så hade njurbäckenet växt till sig över helgen och var i bra storlek på måndagen när vi fick komma in igen på nytt UL. Hon sa på fredagen att det kunde vara så att allt blev bra av sig själv och det var bara 2% risk att det var något allvarligt fel. 98% att det inte var nåt fel är ju vanligtvis väldigt bra odds men vi såg bara de 2%en hela helgen.
I nuläget har vi ingen större risk än någon annan att det skulle vara nåt fel och allt såg ju bra ut på UL i övrigt. Och ja, jag vet att men gör UL för att leta fel. Det jag tycker är konstigt är hur de kan göra det så sent på en fredag då det inte finns någon läkare kvar som kan hjälpa till och man blir lämnad med detta över helgen. Hon hade ju även kunnat säga att hon ville att en läkare skulle titta på det utan att direkt måla upp värsta tänkbara?! De hade ju kunnat vänta till måndagen med att gå in på de detaljerna tycker jag.
Fast iofs så hade det kanske varit svårt att gå där ifrån utan att veta vad som kunde vara fel.
Jag hoppas dock att vi alla slipper det där i framtiden.
Kramar!